کد خبر: 708535
تاریخ انتشار :

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

روزنامه نگاری با قدرت تیتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر مراد عنادی، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و رسانه، در یادداشتی نوشت: در عصر رقابت فشرده رسانه ها و سهم طلبی رسانه های نوظهور ، بهره گیری رسانه ها از مزیت نسبی خود  می تواند ضامن حیات و بالندگی آن ها باشد.

بدون شک مزیت نسبی روزنامه‌ ها در قدرت تیتر آنها نهفته است ۰گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه یابی هوشمندانه همگی ابزار قدرت رسانه های مکتوب محسوب می شوند اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه نگاری به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان  قدرت صدا در رادیو، قدرت تصویر در تلویزیون و سرعت انتشار خبر در فضای مجازی از مزیت های نسبی این رسانه ها هستند که در این بین قدرت تیتر که در نیم تای بالای صفحه یک روزنامه ها درج می شود مزیت نسبی و اختصاصی مطبوعات است.

در دنیای امروزی ممکن است مخاطبان با ذائقه های فست فودی فرصت خواندن همه صفحات روزنامه ها را نداشته باشند اما بدون شک از مخاطبان خاص و وفادار تا مخاطبان عام همگی در نگاه نخست تیتر یک مطبوعات را ازنظر می گذرانند و این یعنی دیده شدن.

بااین نگاه  هر چند با رشد روزافزون رسانه های نوظهور و چالش آنها با رسانه های با قدمت بیشتر از جمله رسانه های مکتوب، از میزان تیراژ یا شمارگان روزنامه ها کاسته شده است اما روزنامه ها با قدرت تیتر یک و فتو تیتر یا همان تیتروعکس همچنان محل توجه مخاطبان واثرگذاری در فضای رسانه ای هستند.

صرفنظر از قدرت تیتر و به رغم برداشت بعضا تهدید محور از سهم خواهی رسانه های نوظهور مجازی به نظر می رسد رسانه های مکتوب و حتی رادیو وتلویزیون با بهره گیری از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت می توانند بر میزان برد و اثرگذاری خود بیافزایند.

در سال های اخیر برخی رسانه های مکتوب  با هوشمندی توانسته اند با تولید گزارش های میدانی و تیترهای جذاب که د. فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند نه تنها خلا کاهش تیراژ را پر کنند که حتی بیشتر دیده شوند و مخاطبان میلیونی پیدا کنند.

با این اوصاف و به رغم این که خرید روزنامه در کیوسک ها یا دکه های فروش مطبوعات رفته رفته جای خود را به پیشخوان روزنامه در فضای مجازی و گوشی همراه علاقمندان داده است اما روزنامه ها همچنان پرفروغ در عرصه رقابت فشرده رسانه ها حضور داشته و در باشگاه رسانه ای  و بازیگران جدید آن با قدرت تیتر خودنمایی می کنند.

منبع:‌ روزنامه جام جم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها