کد خبر: 697616
تاریخ انتشار :

آمریکا از شهروندانش خواست به افغانستان سفر نکنند

وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواست از سفر به افغانستان خودداری کنند.

آمریکا از شهروندانش خواست به افغانستان سفر نکنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا طی اعلامیه‌ای این هشدار را به علت فعال بودن گروه‌های تروریستی و احتمال بازداشت شهروندان این کشور از سوی طالبان، به شهروندان آمریکایی‌ داده است.

در این اعلامیه آمده است: گروه‌های تروریستی متعددی در افغانستان فعال هستند و شهروندان آمریکایی هدف آدم‌ربایی و بازداشت‌های غیرقانونی هستند. این وزارتخانه ارزیابی کرده است که خطر بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی توسط طالبان وجود دارد. طالبان نیروهای امدادی و بشردوستانه را مورد آزار و اذیت قرار داده و بازداشت می‌کند. به فعالیت‌های خارجی‌ها نگاهی مشکوک وجود دارد و دلایل بازداشت ممکن است نامشخص باشد. حتی اگر افراد در مراجع مربوطه امور تجاری خود را ثبت کرده باشند، خطر بازداشت زیاد است.

اما طالبان اعلام می‌کند که امنیت سراسر افغانستان تامین است و هیچ تهدیدی متوجه شهروندان کشورهای دیگر از جمله آمریکا نیست.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان درباره اعلامیه وزارت خارجه آمریکا گفت: چنین اعلامیه هایی را قبلا هم بعضی کشورها از طریق سفارت‌ها و وزارت‌های خارجه خود منتشر و تشویش ایجاد می‌کردند؛ ولی عملا ما هیچ منشا نگرانی در افغانستان نمی‌بینیم که متوجه کسی باشد. در ماه‌های اخیر حدود ۸۰ هزار خارجی‌ از جمله گردشگران، فعالان رسانه‌ها، دیپلمات‌ها و کارمندان نهادهای مختلف به افغانستان رفت و آمد کرده‌اند.

بنا به گزارش طلوع نیوز، ‌پیش از این نیز استرالیا، آلمان، روسیه و انگلیس به علت وجود تهدیدهای امنیتی به شهروندانشان درباره سفر به افغانستان هشدار داده بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها