کد خبر: 705986
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

مجلس دوازدهم و آینده سیاسی قالیباف

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بعید می‌دانم آقای قالیباف آینده ای در عرصه سیاسی کشور داشته باشد.

مجلس دوازدهم و آینده سیاسی قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس دوازدهم شروع نشده پیش بینی های خوبی درباره اش نمی شود. در حال حاضر بیش از آنکه شاهد طرح برنامه ها باشیم، کشمکش مجموعه های سیاسی را برای تصاحب کرسی ریاست شاهد هستیم. برخی معتقدند اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس آینده نشود، دوره سیاسی او به پایان می رسد اما در مقابل گروهی هم بر این باور هستند عدم ریاست قالیباف زمینه حضور قوی او در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را فراهم می آورد که قطعا این مسئله مطلوب سیدابراهیم رئیسی نیست.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره ریاست مجلس آینده گفت: اگر نمایندگان به فکر عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه درباره وحدت ملی باشند و مجلس دوازدهم بتواند در تحقق وحدت ملی گام های موثری بردارد، در آن صورت انتخابات هیأت رئیسه مجلس می تواند معنی پیدا کند، وگرنه فرقی ندارد قالیباف رئیس مجلس دوازدهم شود یا آقاتهرانی یا حاجی بابایی.

وی با بیان اینکه سرنوشت خوبی در ناصیه مجلس آینده دیده نمی شود، افزود: هم اکنون بررسی ها نشان می دهد که کمتر از 6 درصد نمایندگان دوره آینده مجلس درس خوانده در رشته های مرتبط با اقتصاد هستند، در چنین وضعیتی نباید خیلی از این مجلس انتظار حرکت خارق العاده در حوزه اقتصاد داشت.

این فعال مطبوعاتی درباره آینده سیاسی محمدباقر قالیباف یادآور شد: بعید می دانم آقای قالیباف آینده ای در عرصه سیاسی کشور داشته باشد. به عبارت دیگر او چه رئیس مجلس دوازدهم بشود و چه نشود دوره اش تمام شد و با پایان دوره مجلس آینده در سال 1407 دنیای سیاست برای او به پایان می رسد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها