کد خبر: 708010
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عرب صادق

جریان نفوذ می‌خواهد بین ایران و آژانس تنش ایجاد کند

فعال سیاسی گفت: جریان نفوذ می خواهد پیروزی سیاسی در توافق هسته ای را به سمت شکست سیاسی سوق دهد. کما اینکه در پسا برجام تلاش کردند این کار را انجام دهند.

جریان نفوذ می‌خواهد بین ایران و آژانس تنش ایجاد کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه نیوز: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی به تهران سفر می کند که در مصاحبه با خبرگزاری آلمانی "دویچه وله" مدعی شد که ایران هفته‌ها و نه ما‌ه‌ها با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد، اما این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت. بعد از این مصاحبه کریمی قدوسی نماینده مجلس در توئیتی نوشت «در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می باشد». این نوع ادبیات ماجراجویانه در آستانه سفر گروسی قطعا تبعاتی در پی دارد.

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تبعات حاشیه سازی ها و مواضع نسنجیده تندروها در آستانه سفر گروسی به تهران گفت: برخی ها با استفاده از ادبیات رادیکالی می خواهند خود را سوپر انقلابی نشان دهند اما واقع قضیه آنها اعضای جبهه نفوذ هستند که هدف شان ضربه به منافع ملی است.

وی با بیان اینکه نباید فریب اقدامات چند لایه جریان نفوذ را خورد، افزود: در آستانه سفر گروسی به تهران عناصری از جبهه نفوذ دست به کار شدند تا با اتخاذ مواضع تند و رادیکال حواس افکارعمومی را به خود جلب کنند که جریان نفوذ در پشت صحنه کار دیگری را پیش ببرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بعضی از عناصر جریان نفوذ متأسفانه امکان دارد در مجلس نیز روابطی داشته باشند، اظهار کرد: برجام در کل برای کشور ما یک پیروزی سیاسی بود چون ما از برجام خارج نشدیم و آمریکا از برجام خارج شد. جریان نفوذ می خواهد پیروزی سیاسی در توافق هسته ای را به سمت شکست سیاسی سوق دهد. کما اینکه در پسا برجام تلاش کردند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر شاهدیم که برخی عناصر تندرو و رادیکال داعیه هسته ای دارند، واقع قضیه آن است اصلا موضوع آنها هسته ای نیست. هدف شان ایجاد اجماع جهانی علیه ایران است چون در پازل جریان نفوذ کار می کنند. حالا در آستانه سفر گروسی به تهران، جریان نفوذ با اتخاذ مواضع جهت دار و ادعاهای عجیب و غریب دنبال ایجاد تنش بین ایران و آژانس هستند.

عرب صادق گفت: اگر جریان نفوذ موفق شود که فضا تنش آمیز بین ایران و نظامات بین الملل ایجاد کند، آن وقت پیروزی سیاسی ما در برجام تبدیل به شکست سیاسی می شود. معتقدم کریمی قدوسی به طور واضح و آشکار دارد علیه منافع ملی و امنیت ملی اقدام می کند؛ البته هدف اصلی اش انحراف اذهان عمومی از پشت پرده های جریان نفوذ است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها