کد خبر: 700486
تاریخ انتشار :

سود میلیاردی این خودروهای وارداتی جدید | قیمت آنها اعلام شد

در این میان امکان خرید دو محصول جذاب دیگر از بازار هم وجود دارد. هیوندای النترا و تویوتا کرولا دو محصول کره‌ای و ژاپنی هستند که با قیمت ۴.۱۰۰ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسند. نکته جالب توجه اینجاست که النترا با قیمت ۲.۲ میلیارد و کرولا با قیمت ۲.۰۱۵ میلیارد تومان در سامانه یکپارچه به فروش رسید.

سود میلیاردی این خودروهای وارداتی جدید | قیمت آنها اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از گران‌ترین خودروهای وارداتی حال حاضر در بازار، مدل جتا VS7 است که قیمت آن به مبلغ ۴.۹ میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که قیمت این خودرو در سامانه یکپارچه ۲.۵۳۵ میلیارد تومان اعلام شد.

به نوعی می‌توان گفت سود عجیبی در جیب خریداران جتا vs۷ رفته است.

رقابت کره و ژاپن

در این میان امکان خرید دو محصول جذاب دیگر از بازار هم وجود دارد. هیوندای النترا و تویوتا کرولا دو محصول کره‌ای و ژاپنی هستند که با قیمت ۴.۱۰۰ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسند. نکته جالب توجه اینجاست که النترا با قیمت ۲.۲ میلیارد و کرولا با قیمت ۲.۰۱۵ میلیارد تومان در سامانه یکپارچه به فروش رسید. بر همین اساس می‌توان گفت سود بیشتری در جیب خریداران تویوتا کرولا رفته است. حال این تصمیم با شماست که خودروی کره‌ای وارداتی بخرید یا ژاپنی؟

چینی پرطرفدار

یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار وارداتی که به نوعی در دور جدید هم طلسم واردات خودرو را شکست چانگان cs۳۵ پلاس بود. این خودرو با قیمت ۱.۲ میلیارد تومان در سامانه یکپارچه عرضه شد. اما در حال حاضر قیمت آن در بازار آزاد به ۱.۷ میلیارد تومان رسیده است. اگر به دنبال خرید یک خودروی وارداتی مدل بالا اما نسبتا ارزان قیمت هستید این مدل چانگان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در ادامه لیست قیمت ۴ خودروی وارداتی در نمایندگی و بازار آزاد آورده شده است.

مدل خودرو قیمت نمایندگی (میلیارد تومان) قیمت بازار آزاد (میلیارد تومان)
چانگان cs35 پلاس ۱.۲۷۴ ۱.۷۰۰
تویوتا کرولا ۲.۰۱۵ ۴.۱۰۰
هیوندای النتر ۲.۲۰۰ ۴.۱۰۰
جتا vs7 ۲.۵۳۲ ۴.۹۰۰

شرایط واردات خودرو در ایران

شرایط واردات خودرو در ایران متناسب با قوانین و مقررات مربوطه است. در حال حاضر، واردات خودروها به چندین شرط و محدودیت بستگی دارد. برخی از شرایط و مقررات مهم در واردات خودروها در ایران عبارتند از:

۱. محدودیت‌های تعدادی: دولت قوانینی را تعیین کرده است که تعداد واردات خودروها را محدود می‌کند و به تعداد واحدهای تولیدی و واردکننده‌ها تخصیص می‌دهد.

۲. تعرفه‌ها و مالیات‌ها: واردات خودروها موجب پرداخت تعرفه‌ها و مالیات‌های مختلف می‌شود که بر اساس نوع خودرو، سال تولید و سایر عوامل تعیین می‌شود.

۳. استانداردها و مقررات فنی: خودروهای وارداتی باید با استانداردها و مقررات فنی مربوطه سازگار باشند و ممکن است نیاز به تغییرات و تنظیمات برای ورود به بازار داشته باشند.

۴. محدودیت‌های مربوط به سن خودرو: برخی از قوانین و مقررات مربوطه تعیین کرده‌اند که خودروهای وارداتی باید حداکثر چند سال سن داشته باشند.

۵. محدودیت‌های ارزی: دولت ممکن است محدودیت‌هایی برای اختصاص ارز به واردات خودروها اعمال کند و ارزش ریالی آنها را تعیین کند.

مهم است بدانید که شرایط و مقررات واردات خودروها در ایران به طور دوره‌ای تغییر می‌کنند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها