کد خبر: 708027
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

معطلی هشت هفته‌ای ترامپ

دادگاه نیویورک علیه کمپین جمهوریخواهان / دادگاهی که هشت هفته ترامپ را معطل می کند

معطلی هشت هفته‌ای ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این روزها ،جمهوریخواهان نمی توانند خشم خود را از توقف نسبی کمپین انتخاباتی ترامپ پنهان سازند! یکی از موضوعاتی که سران حزب متبوع ترامپ به آن اعتراض دارند، تاثیر روند محاکمه قضایی ترامپ بر مبارزات انتخاباتی این حزب ( در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024) می باشد.ترامپ و همراهانش می گویند موکول کردن زمان بررسی اتهامات ترامپ به ماههای منتهی به انتخابات، اقدامی هدفمند بوده و دموکراتها و ساختار قضایی آمریکا در صدد مهار وی از طریق بزرگنمایی اتهاماتش در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امسال هستند. با این حال سران حزب دموکرات قویا چنین اتهامی را رد کرده اند 

دادستان‌ها در دادگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا او را به دست داشتن در «توطئه‌چینی مجرمانه و سرپوش گذاشتن» متهم کردند. این دادگاه اولین نمونه از نوع خود است که در آن یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده محاکمه می‌شود.متیو کولانجلو، دستیار دادستان منطقه گفت که ترامپ سوابق تجاری خود را دستکاری کرد تا مشخص نشود که او ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، بازیگر  مستهجن  به عنوان حق‌السکوت پرداخت کرده است تا مبادا در مورد برخورد شرم‌آور او در محافل سیاسی صحبتی درز کند.

کولانجلو به هیات منصفه دادگاه منهتن گفت: «این پرونده درباره یک توطئه‌چینی مجرمانه و سرپوش‌گذاری است. او یک طرح مجرمانه را برای به تباهی کشاندن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ سازماندهی کرد.»

اشاره کولانجلو، به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است، جایی که وکیل ترامپ به استورمی دنیلز 130 هزار دلار بابت عدم افشاگری در خصوص این رابطه ( که می توانست موقعیت انتخاباتی ترامپ را در برخی ایالات کلیدی و در نزد رای دهندگان مستقل تحت تاثیر قرار دهد ) ، پرداخت کرد. در تازه ترین جلسه برگزار شده، ترامپ در حالی که کت و شلوار تیره و کراوات آبی پوشیده بود، پشت میز دفاعیه نشست و در مدتی که دادستان بیانیه آغازین خود را قرائت می کرد، به روبرو خیره شد و کمی در صندلی خود عقب و جلو می‌رفت.قبل از شروع جلسه دادگاه، ترامپ این پرونده را به عنوان «مداخله در انتخابات» محکوم کرد. او گفت که این پرونده صرفا برای منحرف کردن وی از شرکت در مسیر انتخابات سال نوامبر ۲۰۲۴ طراحی شده است.نامزد ۷۷ ساله جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به خبرنگاران گفت: «این یک روز بسیار بسیار غم‌انگیز در آمریکا است.من به جای اینکه در پنسیلوانیا، جورجیا و بسیاری از جاهای دیگر برای مبارزات انتخاباتی باشم، اینجا هستم. این یک مظلوم کشی است و شرم آور است و سرچشمه آن از واشنگتن (اشاره به کاخ سفید) نشات گرفته است.»

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده است که با اتهامات کیفری روبرو می‌شود و این در حالی است که کمتر از هفت ماه تا رقابت مجدد ترامپ با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات آتی باقی مانده است و این پرونده می‌تواند از نظر سیاسی خطرات قابل‌توجهی برای ترامپ داشته باشد.رئیس جمهور سابق آمریکا نگران عواقب و تبعات حقوقی پرونده نیست، اما تاثیر آن بر رای دهندگان مستقل ( که تعیین کننده برنده بازی در ایالات خاکستری و حساس هستند) ، غیر قابل انکار است.روند رسیدگی به محاکمه ترامپ در این دادگاه، او را به مدت چهار روز در هفته در یک دوره احتمالاً شش تا هشت هفته‌ای از مسیر مبارزات انتخاباتی دور نگه می‌دارد.اما دونالد ترامپ تا کنون سعی کرده است تا از توجه شدید رسانه‌ها به دادگاه در راستای تقویت پایگاه حمایتی خود و اظهارنظرهای منظم در خارج از دادگاه استفاده کند.

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها