کد خبر: 708160
تاریخ انتشار :

جدیدترین ادعای سنتکام در خلیج عدن/ موشک بالستیک یمن رهگیری شد!

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه مدعی شد که با یک موشک بالستیک ضد کشتی و چهار پهپاد نیروهای یمنی مقابله کرده است.

جدیدترین ادعای سنتکام در خلیج عدن/ موشک بالستیک یمن رهگیری شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در ساعت ۱۱ و ۵۱ دقیقه صبح (به وقت صنعا) ۲۴ آوریل (پنجم اردیبهشت) یک کشتی ائتلاف با موفقیت با یک موشک بالستیک ضد کشتی که از مناطق تحت کنترل حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن بر فراز خلیج عدن پرتاب شد، مقابله کرد.

سنتکام افزود: این موشک احتمالاً کشتی ام.وی یورک‌تاون را هدف قرار داده بود. این کشتی تحت پرچم و متعلق به آمریکاست که ۱۸ خدمه آمریکایی و چهار خدمه یونانی دارد. هیچ تلفات یا خسارتی از سوی کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: همچنین سنتکام از ساعت ۱۲ و ۷ دقیقه تا یک و ۲۶ دقیقه بعدازظهر با موفقیت با چهار پهپاد را بر فراز مناطق تحت کنترل حوثی‌ها مقابله و آنها را منهدم کرد. مشخص شد که موشک بالستیک ضد کشتی و پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام در تداوم حملات خود علیه انصارالله یمن، مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات فقط دفاعی است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها