کد خبر: 710870
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

تندروها دولت را به دست می‌گیرند؟

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر فضای سیاسی در انتخابات باز شود، طبیعی است مشارکت بالا می‌رود و اگر مشارکت حداقل 60درصد باشد، جریان تندرو به حاشیه رانده می‌شود و در آن صورت می‌شود امید داشت که جریان تندرو دولت را در اختیار نگیرند.

تندروها دولت را به دست می‌گیرند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - با شهادت سید ابراهیم رئیسی اکنون باید ظرف حداکثر 50روز آینده انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود؛ رخدادی مهم که می‌تواند سرنوشت اجرایی چهارسال آینده کشور را تعیین کند.

محمد مهاجری درباره شرایط سیاسی کنونی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به «نامه‌نیوز» گفت: «پاسخ به این پرسش که اکنون شرایط برای برگزاری یک انتخابات خوب فراهم است یا خیر، آسان نیست زیرا در شرایطی قرار داریم که مردم در دو-سه انتخابات گذشته مشارکت بالایی نداشتند و شاید قدری سخت باشد که حالا از آنها بخواهیم که مشارکت گسترده‌ای در انتخاباتی داشته باشند که باید تا 50روز آینده برگزار شود. موانعی که بر سر راه مشارکت گسترده وجود داشته هنوز هم رفع نشده است و مردم نسبت به اثرگذاری رأی‌شان اعتماد لازم را ندارند. از سوی دیگر از مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود هم ناراضی‌اند».

او ادامه داد: «اگر فضای سیاسی کشور قدری باز شود و جناح‌های مختلف بتوانند نامزدهای خود را در انتخابات حاضر کنند، شاید بشود انتظار داشت که مشارکت افزایش یابد. تحقق چنین شرایطی منوط به آن است که شیوه بررسی صلاحیت‌ها مانند چند انتخابات قبل نباشد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که تجربه نشان داد که سیاست یکدست‌سازی، سیاستی شکست‌خورده است و جواب نمی‌دهد. در همین چند وقت اخیر دیدیم که در بین خود اصولگرایان هم دعواهای زیادی در گرفت و مدام طیف‌های مختلفشان علیه یکدیگر دست به افشاگری می‌زدند. این شرایط نشان می‌دهد که سیاست یکدست‌سازی نمی‌تواند به نفع کشور باشد».

مهاجری در پایان گفت: «اگر فضای سیاسی در انتخابات باز شود، طبیعی است مشارکت بالا می‌رود و اگر مشارکت حداقل 60درصد باشد، جریان تندرو به حاشیه رانده می‌شود و در آن صورت می‌شود امید داشت که جریان تندرو دولت را در اختیار نگیرند. تندروها می‌خواهند همه ارکان حکومت در اختیارشان باشد و نباید اجازه داد چنین اتفاقی رخ بدهد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها