کد خبر: 711017
تاریخ انتشار :

ماجرای پاسخگویی تلفن توسط آیت‌الله آل‌هاشم چه بود؟

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، جزئیاتی از سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش را تشریح کرد.

ماجرای پاسخگویی تلفن توسط آیت‌الله آل‌هاشم چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، غلامحسین اسماعیلی در گفت وگویی تلویزیونی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت، اظهار کرد: توفیق داشتم که در عموم سفرهای استانی جز سمنان، با ایشان همراه و در خدمت ایشان باشم. در این سفر اخیر هم همراه بودم. از تهران صبح روز ۳۰ اردیبهشت عازم تبریز شده و حدود  ساعت ۷ صبح وارد تبریز شدیم و با بالگرد در هوای خوب به بازدید از طرح‌ها رفتیم. برنامه‌ای در آق بند داشتیم و حدود ۹ صبح با بالگرد به منطقه خداآفرین رفتیم و هوا هم بسیار خوب بود. برنامه مشترک ما جمهوری اذربایجان در افتتاح سد برگزار شد. دیدار یک ساعته با رئیس جمهور آذربایجان هم داشتیم و نماز ظهر همانجا اقامه شد.

وی ادامه داد: در نمازخانه آنجا مردم محلی حضور یافتند و دیدار مردمی برگزار شد. حدود ساعت ۱ ظهر در هوایی خوب سوار بالگردها شدیم و عازم تبریز شدیم. هوا صاف و روشن بود و پدیده جوی خاصی نداشتیم. بعد از حدود نیم ساعت طی مسیر در دره مجاور منطقه مس سونگون یک لکه ابر وجود داشت و مه نبود. ممکن بود در گودی دره مه وجود داشت ولی در مسیر پرواز ما مه وجود نداشت. ابرها کمی بالاتر از بالگرد بود.

اسماعیلی اضافه کرد: خلبان بالگرد حامل رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده میدان اعلام می کند ارتفاع بگیریم و از بالای ابرها ادامه مسیر دهیم. بالگردها ارتفاع خود را زیاد کردند و پس از ۳۰ ثانیه ادامه مسیر، خلبان ما متوجه شد که بالگرد رئیس جمهور وجود ندارد. بلافاصله ابرها هم تمام شد و مس سونگون را دیدیدم. خلبان ما دور زد و برگشت تا بالگرد را جست وجو کنند. به من گفتند احتمال فرود بالگرد وجود دارد چون از ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه قبل ارتباط رادیویی نداریم. بالگرد ما چند بار دور زد و تماس رادیویی هم برقرار نشد و ۳۰ ثانیه بعد در مس سونگون فرود آمدیم.

وی ادامه داد: با سرنشینان آن بالگرد تماس می‌گرفتیم و کسی پاسخگو نبود. من، آقایان محرابیان و بذرپاش با سرنشینان آن بالگرد تماس می گرفتیم ولی پاسخی دریافت نکردیم. بعد کادر پروازی به ما گفتند که با تلفن همراه کاپیتان مصطفوی تماس گرفتیم که آقای آل هاشم آن تماس را جواب داد و گفت در دره افتاده ام، ولی نگفت چه اتفاقی افتاده است. دوباره که من تماس گرفتم آل هاشم گفت حالم خوب نیست و متوجه نشدم چه شده است و نمی دانم کجا هستم لابلای درخت‌ها هستم و هیچ کسی را نمی‌بینم و تنها هستم. مشخصه جنگل و درخت را داد. برای ما معلوم شد بالگرد دچار سانحه شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در معدن مس امکانات و آمبولانس و کادر پزشکی را همراه کردیم و به منطقه رفتیم. چند بار با آقای آل هاشم صحبت شده و شاید تا سه ساعت بعد جواب تماس را می‌داد ولی خیلی رمق نداشت و فقط بیانگر حیات او بود. بعد معلوم شد که سایرین بلافاصله شهید شدند ولی آقای آل هاشم چند ساعت بعد شهید شدند. نه صدای انفجاری نه آتش و دودی مشخص نبود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها