کد خبر: 642298
تاریخ انتشار :

صفر تا صد خرید راکت بدمینتون

صفر تا صد خرید راکت بدمینتون
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگر به بدمینتون علاقه‌مند هستید و حتی گاهی به‌صورت تفریحی بازی می‌کنید، باید حتما به فکر خرید راکت بدمینتون باشید. هنگام خرید نه باید به انتخاب‌های بازیکن‌های حرفه‌ای و بزرگ توجه کنید و نه حواس‌تان به راکت‌های خیلی گران و خاص مثل راکت سفارشی 1.5 میلیون دلاری سلطان کشور برونئی پرت شود.

علاوه بر داشتن توپ بدمینتون استاندارد، باید راکتی متناسب با سطح، نوع و ویژگی‌های بازی خودتان انتخاب کنید. در ادامه در مورد خرید راکت بدمینتون بیشتر توضیح می‌دهیم و نکته‌های مهم را بررسی می‌کنیم.

معیارهایی که هنگام خرید راکت بدمینتون باید بهشان توجه کنیم

  1. وزن راکت
  2. شکل فریم راکت
  3. انعطاف‌پذیری شفت راکت بدمینتون
  4. مرکز تعادل راکت
  5. میزان کشش زه راکت
  6. نوع و ضخامت گریپ بدمینتون
  7. جنس راکت

وزن راکت بدمینتون

وزن راکت، روی میزان کنترل بازیکن تاثیر مستقیم دارد. به همین خاطر بهتر است بازیکن‌های مبتدی راکت سبک‌تر تهیه کنند تا هم کنترل بیشتری هنگام بازی داشته باشند و هم فشار زیادی به کتف و شانه‌شان وارد نشود. هرچه راکت سنگین‌تر باشد، قدرت بیشتری به راکت انتقال پیدا می‌کند. بنابراین راکت‌های سنگین‌تر برای بازیکن‌های قدرتی که ضربه‌های محکمی به توپ بدمینتون می‌زنند، مناسب هستند.

وزن راکت‌ها با حرف U نشان داده می‌شود. هرچه مقدار U کم‌تر باشد، وزن راکت بیشتر است. یک راکت مناسب معمولا بین 80 تا 100 گرم وزن دارد:

4U: 80 تا 84 گرم

3U: 85 تا 89 گرم

2U: 90 تا 94 گرم

1U: 95 تا 100 گرم

خرید راکت بدمینتون با وزن U3  و U4 برای بازیکن‌های مبتدی مناسب است.

شکل فریم راکت بدمینتون

هنگام خرید راکت بدمینتون بهتر است به شکل فریم راکت هم توجه کنید. راکت‌ها از نظر شکل فریم به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • فریم ایزومتریک (تقریبا مربعی‌شکل)
  • فریم معمولی (بیضی‌شکل)

در فریم ایزومتریک مرکز سطح زه راکت بزرگ‌تر است و همین باعث می‌شود توپ بدمینتون بهتر فرود بیاید و بازیکن‌ ضربه‌های باکیفیت‌تری داشته باشد.

9

اهمیت انعطاف‌پذیری در خرید راکت بدمینتون

اگر می‌خواهید میزان انعطاف‌پذیری راکت را تشخیص دهید، باید دو انتهای راکت را در دست‌تان نگه‌دارید و کمی آن را خم کنید. اگر شفت راکت، یعنی از انتهای سر راکت تا پایین دسته خم شد یعنی راکتی انعطاف‌پذیر در دست‌تان است؛ ولی اگر راکت خم نشد، جزو راکت‌های خشک دسته‌بندی می‌شود.

شفت نرم کنترل و دقت بیشتر و سرعت کم‌تری در اختیار بازیکن‌ها می‌گذارد و بیشتر برای مبتدی‌ها مناسب است؛ اما راکت‌های خشک بدون لرزش هستند و سریع برای ضربه‌های بعدی به توپ بدمینتون آماده می‌شوند. چنین راکت‌هایی به کار بازیکن‌های حرفه‌ای مثل کنتو موموتا می‌آیند. موموتا با راکت  Yonex Astrox 99 ضربه‌هایی سخت، سریع و قدرتمند به توپ بدمینتون وارد می‌کند.

البته بعضی از بازیکن‌های حرفه‌ای مثل کیدامبی هم هستند که با راکت‌هایی با میزان تعادل و انعطاف‌پذیری متوسط بازی می‌کنند تا برای اجراهای همه‌جانبه در زمین آماده باشند.

مرکز تعادل در راکت بدمینتون

راکت‌های بدمینتون از نظر مرکز تعادل به سه دسته تقسیم می‌شوند:

راکت بدمینتون سرسنگین

سر این راکت‌ها نسبت به نقطه‌ی تعادل‌شان سنگین‌تر است. خرید راکت بدمینتون از این نوع را برای بازیکن‌های قدرتی که می‌خواهند ضربه‌هایی محکم از انتهای زمین بزنند، پیشنهاد می‌کنیم.

راکت بدمینتون سرسبک

این راکت‌ها نسبت به نقطه‌ی تعادل سر سبک‌تری دارند و برای بازی‌های دونفره مناسب هستند. سرعت‌شان از راکت‌های سرسنگین بیشتر است و برای دفاع و حمله ساخته شده‌اند.

راکت بدمینتون متعادل

مرکز ثقل این راکت‌ها دقیقا در قسمت وسط‌شان قرار دارد. اگر هنوز نقاط قوت و ضعف‌تان را هنگام بازی نمی‌شناسید، خرید راکت بدمینتون متعادل مناسب شماست. به‌کمک این راکت می‌توانید بین قدرت و کنترل ضربه‌هایتان به توپ بدمینتون تعادل برقرار کنید.

میزان کشش زه راکت بدمینتون

زه راکت بدمینتون در صورتی برای بیشتر بازیکن‌ها ایدئال است که اگر کف دست‌تان را روی آن فشار دهید، حدود یک میلی‌متر جابه‌جا شود. هنگام خرید راکت بدمینتون حتما به این نکته هم توجه کنید.

 هرچه زه کشش کم‌تری داشته باشد، هنگام بازی به نیروی بیشتری برای ضربه‌زدن به توپ بدمینتون نیاز دارید. زه‌ها در مناطق گرمسیر منبسط می‌شوند. بنابراین اگر در منطقه‌ای گرمسیر زندگی می‌کنید، حتما راکتی با کشش بیشتر در قسمت زه بخرید.

10

تاثیر نوع و ضخامت گریپ در خرید راکت بدمینتون

نواری دور دسته‌ی راکت می‌پیچند و شما هنگام بازی دست‌تان را روی آن قرار می‌دهید. به این نوار گریپ می‌گویند. بعضی گریپ‌ها پارچه‌ای و برخی‌شان پلاستیکی هستند. گریپ‌های پارچه‌ای نرم‌تر هستند و عرق کف دست را هم به خودشان جذب می‌کنند؛ اما از طرفی تا دل‌تان بخواهد محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها هستند.

شاید گریپ‌های پلاستیکی آن نرمی و راحتی گریپ‌های پارچه‌ای را نداشته باشند ولی در کل صاف هستند و خیلی هم کثیف نمی‌شوند.

گریپ‌های نازک‌تر کمک می‌کنند حرکات سریع‌تری برای ضربه به توپ بدمینتون داشته باشید؛ اما گریپ‌های ضخیم‌تر اجازه می‌دهند قدرتی بازی کنید. در نهایت همه چیز بستگی به نوع بازی و انتخاب شما دارد.

جنس راکت بدمینتون

جنس راکت هم از آن ویژگی‌هایی است که هنگام خرید راکت بدمینتون باید بهش توجه کنید. جنس راکت و میزان سبکی یا سنگینی‌اش نوع و کیفیت بازی‌تان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راکت‌ها از نظر جنس به سه دسته تقسیم می‌شوند:

راکت بدمینتون کربن گرافیت

  • بسیار سبک هستند
  • به کیفیت بازی کمک زیادی می‌کنند و به بازیکن اجازه‌‌ی جهش در هوا، ضربه‌زدن‌های آزادانه به توپ بدمینتون و... را می‌دهند. همین باعث می‌شود بازیکن‌های حرفه‌ای به شدت به آن‌ها توجه کنند
  • شکننده هستند

راکت بدمینتون آلومینیومی

  • برای افرادی که ضربه‌زدن به توپ بدمینتون را تازه آغاز کرده‌اند، مناسب‌تر هستند
  • مقاومت بالایی دارند
  • گزینه‌ی مناسبی برای آموزش و تمرین هستند

راکت بدمینتون ترکیبی

  • فریم این راکت‌ها از آلومینیوم و دسته‌شان از کربن ساخته می‌شود
  • برای بیشتر بازیکن‌ها مناسب هستند
  • ترکیب آلومینیوم و کربن باعث می‌شود به‌طور هم‌زمان هم انعطاف داشته باشند و هم مقاوم باشند

خرید بهترین مدل‌های راکت و توپ بدمینتون از سایت لوزی

پی‌وی سیندو، ستاره‌‌ی بدمینتون هندی، از سنین نوجوانی بازی‌اش را به‌طور تفریحی شروع کرد. این زن هندی وقتی ابتدای راه بود، اهمیت چندانی به نوع راکت بدمینتون‌اش نمی‌داد و احتمالا با راکت‌های مختلف بازی می‌کرد.؛ اما حالا او یک بازیکن قدرتی و تهاجمی بزرگ است و از راکت معروف N9 Li-Ning استفاده می‌کند.

به‌هرحال فرقی نمی‌کند مبتدی هستید یا حرفه‌ای بدمینتون بازی می‌کنید. شما باید از راکتی مناسب و استاندارد استفاده کنید. البته حتما لازم نیست یک راکت گران‌قیمت بخرید. فقط مهم است از جایی مطمئن مثل فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی لوزی به فکر خرید راکت بدمینتون مناسب و استاندارد باشید. اگر درباره‌ی جنس و ویژگی‌های راکت‌ها سوالی دارید، می‌توانید از مشاوره‌ی تخصصی خرید راکت بدمینتون لوزی کمک بگیرید و در نهایت خریدی مطمئن و به‌صرفه داشته باشید. کافی‌ست به آدرس اینترنتی lozi.shop بروید یا با شماره‌های 09195123620 و 02155360221 تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها