کد خبر: 659608
تاریخ انتشار :

وکتور چیست و چه اهمیتی در تهیه کارت ویزیت دارد؟

وکتور چیست و چه اهمیتی در تهیه کارت ویزیت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کارت ویزیت وسیله‌ای بسیار مهم در زمینه تبلیغات کسب و کار است. استفاده از وکتور در طراحی این کار اهمیت زیادی دارد، اما وکتور چیست و دلیل ضرورت آن برای درج بر روی کارت‌های تبلیغاتی چیست؟ همراه این مقاله باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

وکتور در واقع به معنای استفاده از ابزار مربوط به گرافیک برای زیباتر کردن کارت تبلیغاتی کسب و کار شما است. برای این کار شما کافی است لوگوی خود را به افراد و شرکت‌هایی که در زمینه طراحی کارت فعالیت دارند، بدهید و آن‌ها طرح لایه باز مورد نظر شما را چاپ و ارائه کنند.

 

انواع طراحی وکتور

طرح وکتور یا فایل برداری، در صنعت گرافیک و چاپ استفاده فراوانی دارد، این صنعت در واقع توصیف تصاویر با استفاده از نقاط، خطوط و منحنی‌ها است. به عنوان مثال، یک مستطیل با چهار راس و یک دایره با چهار نقطه منحنی تعریف می‌شود. اما فایل برداری فقط با اشکال هندسی اولیه کار نمی‌کند. در واقع شما می‌توانید هر منحنی را که می‌خواهید با استفاده از این شیوه ترسیم کنید. به عبارت دیگر با بهره‌ گرفتن از نقاط و منحنی‌ها، می‌توان هر شکل دو بعدی به طور فشرده به عنوان یک طرح کلی توصیف کرد.

 

یک گرافیک برداری چگونه روی صفحه چاپ یا نمایش داده می‌شود؟

صفحه‌ نمایش‌ها و اکثر چاپگرها هیچ استفاده‌ای از بردار یا طراحی‌های کلی ندارند. در عین حال بزرگترین مزیت گرافیک برداری یا طرح وکتور این است که هر چه وضوح صفحه یا چاپگر بالاتر باشد، پیکسل‌های بیشتر و کوچک‌تری در طراحی کلی قرار می‌گیرند که این مسئله باعث می‌شود طرح لایه باز دقیق‌تر یا واضح‌تر ایجاد شود. یک فایل وکتور یکسان بر روی دستگاه حرفه‌ای با چهار برابر پیکسل بیشتر (دو برابر وضوح مربع) نسبت به چاپگر اداری چاپ می شود. به بیان دیگر، خود فایل‌های برداری اصلا وضوحی ندارند. آنها با حداکثر وضوح موجود در هر دستگاه ارائه می‌شوند.

 

میزان وضوع گرافیک برداری

صفحه یا چاپگر ممکن است وضوح بسیار بالاتری نسبت به تصویر داشته باشد، اما نبود گرافیک برداری باعث می‌شود منحنی‌ها بهتر به نظر نرسند. در واقع لبه‌های دندانه‌دار ممکن است از چندین نقطه چاپ یا صفحه تشکیل شده باشند، اما صاف نیستند. این دستگاه به دلیل عدم وجود وکتور هیچ ایده‌ای ندارد که در واقع باید یک شکل منحنی را چاپ کند، و این مسئله باعث کاهش کیفیت کارت تبلیغاتی شما می‌شود.

 

گرافیک برداری معمولا برای چه مواردی استفاده می شود؟

عمدتا این برنامه برای لوگوها، حروف، تصاویر با عناصر مسطح و همچنین شطرنجی و شیب فنی، اینفوگرافیک، و همچنین کل صفحات (تبلیغات، صفحات مجله و غیره در قالب PDF) مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، این برنامه برای فرمت‌برداری برای عکس‌ها و گرافیک‌هایی با جلوه‌های ویژه خاص (مانند جلوه‌های فیلتر، سایه‌ها، عناصر تار و غیره) مناسب نیست.

 

دلیل مهم بودن استفاده از این برنامه برای طراحی کارت مربوط به تبلیغات کسب و کار

6

به محض اینکه یک گرافیک پیکسلی بزرگ شود یا با وضوح بالا چاپ شود، کیفیت تصویر بر روی کارت تبلیغاتی شما بسیار بالا می‌رود. گرافیک برداری همیشه واضح باقی می‌ماند، حتی اگر بسیار بزرگ شده باشد. از سوی دیگر، گرافیک پیکسلی همیشه دارای خش بر روی تصویر است. پیکسل‌ها فقط بزرگتر می‌شوند، اما کیفیت آن‌ها افزایش نمی‌یابد. به منظور صاف کردن مراحل به صورت نوری، گاهی اوقات پیکسل‌هایی با روشنایی متفاوت به لبه‌ها اضافه می‌شود، اما این روش واقعا لوگوها و متن‌ها بهتر نمی‌شود.

 

استفاده از گرافیک برداری در کارت تبلیغاتی

در این مورد لوگوها و عناصر مشابه باید در صورت امکان به عنوان گرافیک برداری قرار داده شوند. زیرا از یک طرف، وقتی از نزدیک نگاه می‌کنید، یک گرافیک پیکسلی حتی در اندازه‌های کوچک تار به نظر می‌رسد. و از طرف دیگر، گرافیک‌های برداری جمع و جورتر هستند و بنابراین می‌توان آنها را سریع‌تر روی کارت ویزیت چاپ کرد.

 

کلام آخر

گروه پارس گرافیک با بیش از ده سال تجربه و فعالیت در زمینه طراحی انواع کارت‌های تبلیغاتی، آماده ارائه خدمات به مشتریان انواع کارت تبلیغاتی از جمله کارت ویزیت لایه باز است. این شرکت علاوه بر طراحی انواع ابزارهای تبلیغاتی به صورت چاپی، در فروش مجموعه طرح‌های فتوشاپی نیز فعال است. ضمن اینکه تمامی اقدامات این شرکت منطبق بر قوانین مربوط به تجارت الکترونیک است. از سوی دیگر شرکت پارس گرافیک در هر هفته یک فایل رایگان را منتشر می‌کند که مشتریان صرفا مجاز هستند از این فایل رایگان برای چاپ طرح‌های خود استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها