کد خبر: 633518
تاریخ انتشار :

تل‌آویو تهدید کرد تسهیلات اعطایی به غزه را لغو می‌کند/ حماس: تمرکز مقاومت بر کرانه باختری است

برخی منابع عالی رتبه فاش کردند، رژیم صهیونیستی با ارسال پیامی تهدیدآمیز، اضطراری و شدید اللحن برای دستگاه اطلاعات مصر تهدید کرده در صورت استمرار موضعگیری‌های حماس و وضعیت پر تنش نوار غزه و کرانه باختری، تسهیلاتی را که پیشتر برای غزه در نظر گرفته بود، لغو می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 این منابع در گفت‌وگوهای ویژه‌ای با روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم تاکید کردند: اسرائیل از تحولات میدانی اخیر در اراضی فلسطینی بسیار خشمگین است و مستقیما جنبش حماس را به تلاش برای دامن زدن به اوضاع، حمایت از اعتراضات و تظاهرات در شهرهای کرانه باختری، مقابله با ارتش اسرائیل و حملات مکرر آن به شهرها و روستاهای فلسطین و آغاز دوباره عملیات‌های فردی حمله با سلاح سرد، زیر گرفتن با خودروو تحریک فلسطینی‌ها متهم کرد.

به گفته منابع یاد شده، این شرایط ناآرام به ویژه در کرانه باختری دولت اسرائیل را به شدت نگران کرده و آن را مجبور کرد با ارسال پیامی برای میانجی مصری نسبت به توقف و لغو تمامی امکانات اقتصادی اعلام شده در نوار غزه شامل توسعه حوزه ماهی‌گیری دریایی، باز شدن گذرگاه‌های مرزی و ورود کالاهای اساسی به نوار غزه هشدار دهد.

رژیم صهیونیستی در این پیام به مصر اعلام کرد، در صورتی که حماس به رویکرد خود در تشدید اوضاع در کرانه باختری و غزه ادامه دهد، هزینه سنگینی را متحمل خواهد شد و تمامی امکاناتی که در گذشته تصویب شده بودند، فورا لغو خواهند شد.

تل‌آویو اوایل سپتامبر جاری در راستای تثبیت آتش‌بس با نوار غزه و حفظ ثبات امنیتی در بلند مدت، امکاناتی را برای غزه درنظر گرفت که گروه‌های فسطینی آنها را کافی ندانستند.

از جمله این امکانات، توسعه حوزه ماهی‌گیری در دریا از ۱۲ به ۱۵ مایل، بازگشایی کامل گذرگاه تجاری کرم ابوسالم برای ورود تمامی تجهیزات و کالاها، افزایش ۵۰۰۰ نفری سهمیه تجار و کارگران از استخدام‌ها در داخل اراضی اشغالی و افزایش پنج میلیون متر مکعبی سهمیه آب نوار غزه هستند.

در کنار تنش موجود در نوار غزه و وضعیت متزلزل ما بین جنگ و صلح و تنش نظامی که در حال نزدیک شدن است، کرانه باختری اشغالی نیز با یورش‌ها، بازداشت‌ها، ترورها و تعرض‌های روزانه اشغالگران علیه فلسطینی‌ها و مقابله مسلحانه مقاومت فلسطین با سربازان ارتش رژیم صهیونیستی و زخمی شدن تعدادی از آنها، این منطقه شاهد شدیدترین تنش در طول چند ماه گذشته است و این امر تشکیلات امنیتی و سیاسی اشغالگران را نگران کرده است.

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره این شرایط پر تنش گفت: تقویت مقاومت در کرانه باختری حاکی از این است که مقاومت به سوی مقابله همه جانبه با اشغالگران در حرکت است و کرانه باختری قهرمانان و نیروهای مقاومی دارد که برای مقاومت در برابر این رژیم اشغالگر کافی هستند.

بدران اظهار کرد: مقاومت در کرانه باختری به یک وضعیت انباشت و تراکم رسیده و نشانه آن هم عملیات قهرمانانه تونل آزادی و به شهادت رسیدن چند تن در درگیری‌های مسلحانه در قدس و جنین است، تمرکز مقاومت بر کرانه باختری است زیرا تمامی شهرهای این منطقه و در راس آنها قدس در معرض خطر یهودی‌سازی و شهرک‌سازی قرار دارند.

این عضو دفتر سیاسی حماس افزود: رژیم اشغالگر ارزش هیچ عملیات فداکارانه‌ای را حتی اگر عملیاتی ساده باشد، دست کم نمی‌گیرد و می‌بینید که پس از هر عملیاتی تمامی سطوح امنیتی و سیاسی آن فرو می‌ریزند چرا که آنها از این بابت نگران هستند که این عملیات‌ها به یک درگیری روزانه تبدیل شوند.

او در ادامه مسؤولیت رکود در فعالیت‌های مقاومت در کرانه باختری را هماهنگی امنیتی دانست و تاکید کرد: هیچ دلیلی برای ادامه یافتن این هماهنگی وجود ندارد و رژیم اشغالگر در راه نابودی مقاومت در کرانه باختری تلاش بسیاری کرده و هزینه سنگینی می‌کند.

همچنین بدران تاکید کرد: وضعیت افکار عمومی در کرانه باختری درباره مقاومت یکپارچه است اما به یک حمایت سیاسی نیاز دارد.

او در ادامه رها کردن توهم سازش و توافقی ملی درباره چگونگی مقابله با رژیم اشغالگر را خواستار شد.

بدران ادامه داد: ما یک فرصت تاریخی پیش رو داریم و آن فرصت این است که رهبران ملت فلسطین به مردم خود که در راه مقاومت از آنها پیشی گرفتند، ملحق شوند، ما اگر در مقابله با اشغالگران متحد شویم، می‌توانیم در میدان نبرد پیشروی سریعی را رقم بزنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها