کد خبر: 672994
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با امیری فر

پایان شورای ائتلاف؛چندضلعی اصولگرایی در انتخابات مجلس

فعال سیاسی اصولگرا گفت: طبیعی است وقتی در عرصه سیاسی همه چیز یکنواخت شود بعد از مدتی دوباره چندسلیقه ای پیش خواهد آمد بنابراین اگر مجموعه شریان براساس قانون احزاب حرکت خود را تداوم ببخشد، می توان روی آن حساب کرد.

پایان شورای ائتلاف؛چندضلعی اصولگرایی در انتخابات مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: ورود مهرداد بذرپاش و امیرحسین قاضی زاده هاشمی -از اعضای کابینه دولت سیزدهم- به فعالیت های سیاسی با هدف گذاری انتخابات مجلس آینده مورد نقد برخی سیاسیون قرار گرفت، آنها معتقد بودند که مسئولان اجرایی باید در وضعیت کنونی تمام تمرکز خود را روی حل مشکلات کشور بگذارند نه آنکه از الان برای تأثیرگذاری بر رقابت سیاسی پیش روز آماده شوند.

حجت الاسلام عباس امیری فر در گفتگو با نامه نیوز درباره فعالیت انتخاباتی مهرداد بذرپاش و امیرحسین قاضی زاده هاشمی در قالب شریان گفت: اگر همه بیایند در قالب حزب و تشکل فعالیت سیاسی رسمی داشته باشند، این اتفاق بدی نیست و باعث شفافیت مرزبندی ها و شور بیشتر در انتخابات می شود.

وی با اشاره قانون احزاب افزود: فعالیت سیاسی آنها (آقایان بذرپاش و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی) بعید است ربطی به دولت داشته باشد چون شاید کسی در هیأت دولت عضویت داشته باشد اما می تواند فعالیت سیاسی کند. از یک سال قبل از هر انتخاباتی طبیعی است که تشکل های سیاسی به میدان بیایند و برای جلب افکارعمومی به سمت شعارها و گفتمان های خود تلاش کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأثیر حرکت های مستقل اصولگرایی بر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات قبل بود و الان دیگر چنین شورایی وجود ندارد. بالاخره در جریان اصولگرایی نیز تفکرات مختلفی هستند و امکان است بخواهند با چهره های جدید وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به ویژگی های فضای انتخاباتی در کشور، ادامه داد: طبیعی است وقتی در عرصه سیاسی همه چیز یکنواخت شود بعد از مدتی دوباره چندسلیقه ای پیش خواهد آمد بنابراین اگر مجموعه شریان براساس قانون احزاب حرکت خود را تداوم ببخشد، می توان روی آن حساب کرد.

امیری فر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه گفت: البته به نظر می رسد زمان آن شده که نظام حکمرانی ما به نظام پارلمانی تغییر کند. بالاخره روسای دولت باید در هر لحظه خود را نسبت به کارهایی که انجام می دهند پاسخگو بدانند، نه آنکه 8 سال ریاست جمهوری را در اختیار بگیرند و به کسی هم پاسخگو نباشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها