کد خبر: 679807
تاریخ انتشار :

ایران - ژاپن: گایشی‌هال، به این جنگ خوش آمدید!

تیم ملی والیبال ایران امروز اولین بازی خود را در لیگ ملتها انجام خواهد داد.

ایران - ژاپن: گایشی‌هال، به این جنگ خوش آمدید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره انتظارها امروز به پایان می‌رسد و جشن والیبالی دنیا آغاز می شود؛ کارناوالی که اتفاقاً در ایران نیز علاقه‌مندان زیادی دارد و به وضوح شاهد بوده ایم که در سال‌های اخیر مخاطبان این ورزش در کشورمان به شکل عجیب و غریبی افزایش پیدا کرده اند.

جذابیت ورزش با برخی مسائل مثل کری خواندن ها و به عبارتی کل کل ها افزایش پیدا می‌کند. همانطور که در سال‌های گذشته شاهد بوده ایم که مثلاً تیم ملی فوتبال ایران در چنین فضایی مقابل کره جنوبی به میدان رفته در والیبال نیز چنین شرایطی وجود دارد و تیم ملی والیبال با ژاپن اینگونه رقابت کرده است.

حالا امروز قرار است ایران اولین بازی خود در لیگ ملت‌های امسال را در سالن گایشی هال ناگویا مقابل حریف سنتی‌اش یعنی ژاپن انجام دهد؛ تیمی که در دو سه سال اخیر کاملاً پوست اندازی کرده و حالا حتی بالاتر از ایرانی که حدود یک دهه بر والیبال آسیا حکمرانی کرد، ایستاده است.

اما چه کسی است که نداند پسران والیبال ایران قصد دارند سلطنت آسیا را از ژاپن پس بگیرند و شاید امروز شروع این فرایند باشد. در طرف مقابل ژاپن با هوادارانش مقابل ایران قرار خواهد گرفت و نمی‌خواهد در خانه جلوی چند هزار تماشاگرش شکست بخورد.

غیر از حساسیت‌های تیمی، برخی دوئل های فردی نیز در مسابقه امروز ایران و ژاپن از جذابیت ویژه ای برخوردار است. مثلا سید محمد موسوی که می خواهد نشان دهد در ۳۶ سالگی نیز همچنان یکی از بهترین مدافعان روی تور دنیاست یا تقابل بین امین اسماعیل نژاد و یوجی نیشیدا که هر دو جزو بهترین پشت خط زن های والیبال دنیا محسوب می شوند.

هر چه که هست پیروزی در این بازی نباید والیبال ایران را اشباع کند و شکست احتمالی هم پایان دنیا نخواهد بود اما بر هیچ کس پوشیده نیست که این مسابقه والیبال یک نبرد عادی نیست و می توانیم آن را در دربی والیبال آسیا بنامیم که پر از حساسیت، کری و کل کل است.

*لیست تیم ملی والیبال ایران:

سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمد جواد معنوی‌نژاد

*لیست تیم ملی والیبال ژاپن:

ماساهیرو سکیتا، فوکاتسو،  یوجی نیشیدا، میائورا،  تایشی اونودرا، یامائوچی، کنتارو تاکاهاشی، ران تاکاهاشی، یوکی ایشیکاوا، کنتا تاکاناشی، شوما تومیتا، ماساتو کای، توموهیرو یاماموتو و اوگاوا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها