کد خبر: 679827
تاریخ انتشار :

عملیات کا تا لو نیا: رئال به جاسوسی از بارسا متهم شد!

در ادامه جنجال موسوم به پرونده نگریرا در فوتبال اسپانیا فلورنتینو پرز و باشگاه رئال مادرید به همدستی با دادستانی کل این کشور برای جاسوسی از بارسلونا متهم شدند.

عملیات کا تا لو نیا: رئال به جاسوسی از بارسا متهم شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پای فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، به پرونده نگریرا و اتهامات بارسلونا به پرداخت رشوه به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا باز شده است. یک افسر سابق پلیس اسپانیا رئیس رئال مادرید را متهم کرد که در گذشته از باشگاه بارسا و رئیس سابقش، ساندرو راسل، جاسوسی کرده است.

*ورود یک پلیس مخفی به پرونده: رئال با دادستانی همدست بود و جاسوسی کرد

خوزه مانوئل ویارخو، افسر سابق پلیس اسپانیا که سال‌ها به عنوان مامور مخفی، فعالیت می‌کرده رئال مادرید و رئیسش را به جاسوسی از بارسا متهم کرده و این موضوع در اسپانیا به عنوان "عملیات کاتالونیا" مشهور شده است.

دامنه اتهاماتی که این افسر سابق پلیس اسپانیا مطرح کرده فراتر از فوتبال است و حتی دادستانی کل این کشور را به جاسوسی علیه بارسا متهم کرده است. ویارخو اعلام کرد دادستان کل کشور اسپانیا شخصا دستور جاسوسی از باشگاه بارسلونا را صادر کرده و آن را عملیات کاتالونیا نامگذاری کرده است. او می‌‌گوید فلورنتینو پرز در این عملیات مشارکت داشته است.

ویارخو در ویدیویی که منتشر کرده می‌گوید پرونده نگریرا و متهم شدن بارسلونا به پرداخت رشوه در گذشته هم روی میز دادستانی کل قرار گرفته ولی این پرونده متوقف شده بود، چرا که دادگاه به دادستانی اعلام کرد با توجه به نقش‌آفرینی رئال مادرید و فلورنتینو پرز در این پرونده نمی‌تواند فرایند قضایی را آغاز کند.

*پرونده نگریرا چیست و بارسا به چه عناوینی متهم شده است؟

بعد از انتشار گزارشی جنجالی درباره پرداخت مبالغی قابل توجه از طرف باشگاه بارسلونا به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا این سوال مطرح شده است که این چهره جنجالی کیست و چه سابقه‌ای دارد؟

خوزه ماریا انریکز نگریرا به مدت 13 فصل در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اسپانیا قضاوت می‌کرد. او داوری حرفه‌ای را در مدرسه داوری کاتالان شروع کرد و بعد از دو سال قضاوت در لیگ دسته دوی فوتبال اسپانیا قضاوت در لالیگا را آغاز کرد. نگریرا از فصل 88-198۷ داور بین‌المللی شد و بعد از بازنشستگی به کمیته داوران فوتبال اسپانیا رفت و تا فصل 18-2017 که بازنشسته شد به عنوان نایب‌رئیس این کمیته فعالیت می‌کرد.

سازمان مالیاتی اسپانیا در سال 2021 تحقیقات از نگریرا را آغاز می‌کند و درمی‌یابد در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 او از باشگاه بارسلونا روی هم‌ رفته مبلغ 1.4 میلیون یورو دریافت کرده، بدون اینکه مالیات آن را پرداخت کند. انریکز نگریرا بعد از این تحقیقات جریمه صادر شده را پرداخت می‌کند، اما سازمان مالیاتی پرونده او را مشکوک تشخیص داده و به دادستانی ارجاع می‌دهد. حالا دادستانی شهر بارسلون در حال تحقیق درباره این شرکت و مالک آن است و ممکن است او را به اتهام فساد مالی متهم کند.

بارتومئو، رئیس سابق بارسلونا، می‌گوید پرداخت‌های مورد اشاره زمانی که باشگاه سیاست کاهش هزینه‌ها را تصویب کرد متوقف شده است. بارتومئو می‌گوید از زمان به دست گرفتن ریاست باشگاه توسط او این پرداخت‌ها وجود داشته و تا سال 2018 ادامه داشته است.

اما در ادامه این پرونده پای خوان لاپورتا، رئیس فعلی بارس،ا هم به موارد اتهامی باز شد. در این اتهام‌ها عنوان شده بود که خوان لاپورتا در دوره اول ریاستش، پرداختی‌ها به نگریرا را به عنوان هزینه روابط عمومی به اداره مالیات گزارش داده و این نهاد نیز متوجه گزارش دروغین بارسلونا نشده است. پرداختی‌ها به نگریرا در دوره اول لاپورتا از 125 هزار یورو شروع شد و در سال 2009 به 573 هزار یورو رسید. علی‌رغم اینکه بارسلونا رسید مبالغ پرداختی به نگریرا در دوره اول ریاست لاپورتا را همراه با بقیه صورت حساب‌های مالی به خزانه‌داری اسپانیا تحویل داده بود، هیچکس متوجه آنها نشد چرا که به عنوان هزینه روابط عمومی گزارش شده بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها