کد خبر: 643022
تاریخ انتشار :

روایت یک منبع آگاه از انتقادات روحانی و رئیس دولت اصلاحات به یکدیگر

برنا |‌یک منبع آگاه اطلاح‌طلب از انتقادات تند روحانی و خاتمی از یکدیگر در نشست 4 جانبه ناطق‌نوری، حسن روحانی، محمد خاتمی و سیدحسن خمینی خبر داد.

روایت یک منبع آگاه از انتقادات روحانی و رئیس دولت اصلاحات به یکدیگر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

5 ماه از زمانی که حسن روحانی کلید پاستور را رسما به سید ابراهیم رئیسی تحویل داده، می‌گذرد و پس از آن دیگر رئیس دولت تدبیر و امید خیلی در انظار عمومی ظاهر نشد و غیر از چند توئیت و یکی، دو پیام تسلیت کنش‌گری جدی در فضای سیاسی از خود بروز نداد.

اصلاح‌طلبان که سرخوردگی پایگاه اجتماعی خود را به گردن حسن روحانی و به طور مشخص محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، می‌اندازند در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید، تند و تیزتر از طیف منتقد، حسن روحانی و یارانش را مورد هجمه و حمله قرار دادند و دستان خود را از آنچه در طول این 8 سال ریاست جمهوری حسن روحانی رخ داد، می‌شستند.

افسردگی سیاسی بی‌سابقه طیف دوم خرداد، فقط به شکست مفتضحانه آنان در 28 خرداد 1400 برنمی‌گردد، عملکرد ضعیف و بدون خروجی مشخص اصلاح‌طلبان در پارلمان دهم که به گروه لیست امید معروف بودند، باعث شده بود مردم اسفندماه سال 98 همه آنان را از مجلس بیرون بیاندازند.

با شروع دولت سیدابراهیم رئیسی و تلاش برای سر و سامان دادن به بازار و اقبال چشمگیر مردم به او، افراد نزدیک به حسن روحانی و حامیان آنها استراتژی سکوت قبرستانی را جدی‌تر از قبل دنبال کردند اما در عین حال بر انتظار جامعه برای بهبود وضعیت در کوتاه مدت و آنی از سوی دولت رئیسی دامن می‌زدند.

حالا پس از سفر مهم سیدابراهیم رئیسی به روسیه و دیدار با پوتین و رایزنی و گفت‌وگو برای انعقاد قراردادهای مختلف اقتصادی و منطقه‌ای، از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای به حاشیه راندن این سفر، خبر دیدار 4 جانبه ناطق‌نوری، حسن روحانی، محمدخاتمی و سیدحسن خمینی رسانه‌ای می‌شود.

خبری که طبق پیگیری خبرنگار برنا مربوط به هفته نخست دی ماه سال جاری بوده است و در خصوص موضوعاتی همچون شرایط ذخیره ارزی، مذاکرات ایران با تیم غربی، شرایط اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل، روابط ایران با چین و روسیه و آرایش سیاسی در قوای مختلف کشور بحث و گفت‌وگو شده است.

طبق اطلاعی که خبرنگار برنا از برخی از منابع خبری خود در طیف اصلاح‌طلب کسب کرده، محمد خاتمی در این دیدار از کم توجهی و بی‌توجهی حسن روحانی به انتقادات و پیشنهادات اصلاح‌طلبان برای بهبود عملکرد دولت انتقاد کرده است و رئیس دولت تدبیر و امید نیز مجددا تاکید داشته که برخی از اصلاح‌طلبان قصد زمین زدن دولت وی را داشته‌اند.

این منبع اصلاح‌طلب به برنا گفت: ما انتظار داشتیم آقای خاتمی در این دیدار صراحتا از بی‌توجهی آقای روحانی به نصایح اصلاح‌طلبان درباره رحمانی فضلی وزیر وقت کشور انتقاد کنند که متاسفانه آقای خاتمی به این مسئله نپرداخته‌اند.

طبق پیگیری‌های برنا یکی از محورهایی که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است آرایش سیاسی جریانات سیاسی در انتخابات 1400 و عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری و یکدست شدن حاکمیت بوده که گفته می‌شود محمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات قرار است به زودی نسبت به این امر نامه سرگشاده‌ای را صادر و در آن تاکیداتی درخصوص جمهوریت نظام بیان کند.

یک عضو حزب اعتدال و توسعه نیز ضمن تایید دیدار حسن روحانی با خاتمی و ناطق نوری به برنا گفت: نه از جزئیات این دیدار حرفی می‌زنم و نه نکته‌ای درباره فضای سیاسی کشور دارم. ما حالا حالاها بنای صحبت کردن نداریم و می‌خواهیم ببینم آقایان همراه و همفکر کشور را به کجا خواهند کشاند.

فارغ از جزئیات و آنچه که در نشست روحانی، ناطق، خاتمی و سیدحسن خمینی گذشته، برای بسیاری از مردم و کارشناسان هنوز سوالات بی‌جواب زیادی باقی مانده که در همین راستا در همین روزهای اخیر برخی کارشناسان درباره فعالیت‌های انتخاباتی پرسش‌هایی دارند که مسئولان دولت سابق باید به آن جواب دهند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها