کد خبر: 643028
تاریخ انتشار :

خانم‌ها با چه چیزهایی خوشحال می‌شوند؟

در مطلب زیر به چند روش ارزان (با توجه به وضعیت اقتصادی) و در عین حال ارزشمند برای تکریم مادران و زنان جامعه پرداخته شده است. روز ولادت حضرت زهرا (س) بهانه خوبی است تا از زحمات مادران و زنان جامعه تقدیر کنیم؛ قطعا هدیه دادن بهترین روش برای ابراز محبت است و همه ما چه زن چه مرد از گرفتن هدایای مختلف خوشحال می‌شویم و بهتر است اگر توانایی تهیه کردن هدیه را داریم با توجه به سلیقه و احتیاجات عزیزانمان برای آنها هدایایی تقدیم کنیم، اما در این نوشتار سعی شده چند روش ارزان (با توجه به وضعیت اقتصادی)، ولی در عین حال ارزشمند را برای تکریم مادران و زنان جامعه با هم مرور کنیم.

خانم‌ها با چه چیزهایی خوشحال می‌شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز زن را با این روش‌ها برای همسرتان ماندگار کنید:

۱- معجزه بوسیدن

دست‌بوسی یا بوسیدن پیشانی و حتی پای والدین به‌خصوص مادران، هم توصیه شده توسط شریعت و هم جزوی از منش بزرگان است؛ این سنت حسنه آنقدر ارزشمند است که در روایات آمده اگر کسی پدر و مادرش در قید حیات نیست، می‌تواند سنگ قبر پدر و مادرش را ببوسد؛ روز مادر فرصت مناسبی است که انسان با بوسیدن دست مادرش هم دل مادر را جلب کند و هم روح خود را تعالی بخشد.

۲- قبول مسئولیت امور داخلی منزل

نداشتن فهم درست از مسائل، نقش‌ها و مسئولیت‌های زن و مرد از یکدیگر یکی از دلایل وجود اختلاف در خانواده است، یکی از مواردی که مردان خانه می‌توانند هم از همسرشان دلجویی کنند و هم با سختی و مشقت‌های خانه‌داری آشنا شوند، به عهده گرفتن برخی از امور منزل برای یک روز است؛ هر چند کمک کردن مستمر زن و شوهر به یکدیگر هم توصیه اسلام و هم مشاوران خانواده است.

۳- کمک به همسر

فرزندان هم می‌توانند برای قدردانی از زحمات مادری، یک یا چند روز به بهانه روز مادر، به مادرشان مرخصی دهند و امور منزل را خودشان به دست بگیرند.

۴- نامه محبت‌آمیز بنویسید

‌می‌گویند ابراز عشق و علاقه دروازه فتح قلوب است؛ نوشتن نامه یکی از روش‌های تاثیرگذار برای بیان احساسات آدمی است؛ در نوشتن نامه برخی از پارامترهایی مانند خجالت، حذف می‌شود و صراحت کلام بیشتر خود را بروز می‌دهد و لذا بیان احساسات با نگارش متن، در مواردی بیشتر از ابراز کلامی است. نامه حضرت امام (ره) را به همسرشان یکی از مواردی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای افرادی باشد که گمان می‌کنند، چون سنی از آنان گذشته حتما برای چنین ابراز محبت‌هایی دیر شده است.

۵- به رخ کشیدن نقش همسری یا مادری

باغبانی را تصور کنید که در جوانی نهالی کاشته و سال‌ها عمر و سرمایه خود را ذره‌ذره، پای این نهال ریخته است؛ به نظر شما چه چیزی این باغبان را بسیار خوشحال می‌کند؟ همین حس را صدها برابر بزرگ‌تر کنید، شاید بتوانید حس مادرانه یک زن را درک کنید وقتی که فرزندش قد کشیده و اکنون این فرزند می‌خواهد روز مادر را به او تبریک بگوید.

به نظر شما چه چیزی بیشتر از همه چیز می‌تواند این مادر را خوشحال کند؟ حتما یک زن، وقتی به صراحت از فرزندش بشنود که موفقیت‌های امروز این فرزند مدیون زحمات مادرانه بوده، مانند آن باغبانی که ثمره زحماتش را می‌بیند، بسیار حس خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها