کد خبر: 643323
تاریخ انتشار :

امارات تسلیم ایران شد؟ | تمایل ابوظبی برای کاهش تنش‌ها با ایران

فارس/ «لانا نسیبه» نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل طی مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان ان» از تمایل ابوظبی برای کاهش تنش با ایران خبر داد.

امارات تسلیم ایران شد؟ | تمایل ابوظبی برای کاهش تنش‌ها با ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابر گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، لانا نسیبه در این مصاحبه مدعی شد که امارات متحده عربی طی یکی دو سال اخیر، بر راه‌های کاهش تنش در منطقه و کاستن از درگیری‌ها تمرکز کرده تا مواضع تمام بازیگران مختلف منطقه و شرکایشان لحاظ شود.

این درحالیست که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن که با همراهی امارات انجام میشود از عوامل اصلی بی ثباتی در منطقه طی سالهای گذشته بوده است. 

 نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل در ادامه مدعی شد، ابوظبی مسیر تنش زدایی و دیپلماسی را ادامه خواهد داد اما در عین حال حق دفاع کامل از خود را به صورت دفاعی و تهاجمی محفوظ می‌داند.

علیرغم استقرار سامانه های پاتریوت در این کشور، این نماینده اماراتی خواستار حمایت بیشتر ایالات متحده آمریکا از ابوظبی برای مقابله با موشکهایی که از یمن شلیک می‌شود شد.

نسیبه در ادامه مدعی شد، هدف نهایی امارات از مشارکت در ا‌‌‌ئتلاف متجاوز سعودی دفاع از خود و فشار بر انصارالله برای حل بحران از راههای سیاسی است.

نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه طی حملاتی سنگین، چند نقطه حساس  این کشور را مورد حملات موشکی و پهپادی خود قرار دادند. به دنبال آن «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توئیتی با اشاره تلویحی به نمایشگاه «اکسپو»، درخصوص این نمایشگاه به عنوان یکی از اهداف آتی انصارالله یمن هشدار داد.

مقامات انصارالله بارها درباره کناره گیری امارات از ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها