کد خبر: 652205
تاریخ انتشار :

تاکید وزیر خارجه انگلیس بر لزوم ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین

وزیر امور خارجه انگلیس امروز جمعه در نشست وزرای امور خارجه گروه هفت گفت که حفظ فشار بر روسیه از طریق ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و اعمال تحریم‌های مازاد علیه مسکو حیاتی است.

تاکید وزیر خارجه انگلیس بر لزوم ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس امروز جمعه در بدو ورود به نشست وزرای خارجه گروه هفت در شمال آلمان به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بسیار مهم است که ما با ارسال سلاح بیشتر به اوکراین و افزایش تحریم‌ها، فشار بر ولادیمیر پوتین را ادامه دهیم.

وزیر خارجه انگلیس در حالی در دومین روز از اجلاس سه روزه گروه هفت این اظهارات را مطرح کرد که روز پنجشنبه نیز مجددا در موضعگیری مشابهی عنوان کرد،  تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه باید زمانی لغو شوند که نیروهای نظامی مسکو از اوکراین خارج شده باشند.

تراس روز پنجشنبه در جریان اجلاس گروه هفت از متحدان اروپایی خود خواست در حمایت از مقاومت اوکراین پیشتر و فراتر بروند و تا وقتی که روسیه نیروهایش را از اوکراین خارج نکرده به تحریم‌های خود علیه مسکو ادامه دهند.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد، شکست دادن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از حملات بیشتر توسط او جلوگیری می‌کند.

به گزارش بی.بی.سی، دفتر وزارت خارجه انگلیس اعلام داشت، تراس از همتایان خود در این اجلاس برگزار شده در آلمان خواست به امواج تحریم علیه روسیه شدت ببخشند.

او خاطر نشان کرد: "پوتین خود را در صحنه بین‌المللی تحقیر کرده و ما باید از شکست او در اوکراین مطمئن شویم تا او را از هرمنفعتی که در آینده به حمله بیشتر منجر شود محروم کنیم."

لیز تراس در دیدار با وزرای خارجه کشورهای ثروتمند گروه هفت تقاضا برای افزایش حمایت نظامی از اوکراین را تکرار کرد و از جمله گفت این کشور باید به تسلیحاتی دسترسی داشته باشد که کشورهای عضو ناتو استفاده می‌کنند.

به گفته لیز تراس "بهترین نوع امنیت پایدار برای اوکراین زمانی به دست می‌آید که این کشور بتواند از خودش دفاع کند. این یعنی راه دسترسی اوکراین به تجهیزات با استاندارد اعضای ناتو باز شود."

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها