کد خبر: 652227
تاریخ انتشار :

توضیح آلمان درخصوص بازداشت مورا پس از بازگشت از تهران

سخنگوی وزارت کشور آلمان توضیحاتی درخصوص بازداشت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از تهران ارائه داد.

توضیح آلمان درخصوص بازداشت مورا پس از بازگشت از تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت کشور آلمان روز جمعه اعلام کرد که پلیس این کشور در رابطه با حادثه پیش آمده با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از تهران بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

این سخنگوی وزارت کشور آلمان در ادامه به خبرنگاران گفت: چیزهای زیادی می‌توانند دلیل این حادثه باشند، از جمله مسائل مرتبط با پرواز و یا مسیر سفر و حادثه پیش آمده ممکن است لزوما به خود شخص ارتباطی نداشته باشد.

 انریکه مورا سه شنبه شب برای دیدار با مقامات وزارت خارجه کشورمان در سفری دو روزه به تهران سفر کرده بود.

وی صبح امروز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: توسط پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل، که از تهران برمی‌گشتم، بدون هیچ توضیحی بازداشت شدم. یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. پاسپورت و گوشی هایم را ضبط کردند.

مورا پس از ساعتی در توییت دیگری نوشت: همین حالا به همراه دو تن از همکارانم - سفیر اتحادیه اروپا در سازمان‌ ملل در وین و رئیس بخش ایران سرویس اقدامات خارجی اروپا - آزاد شدم. ما به دور از یکدیگر نگه می‌داشتند. آن‌ها حاضر نشدند تا توضیحی درخصوص آنچه که نقض کنوانسیون وین به نظر می‌رسد، ارائه دهند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در این رابطه در توییتر نوشت: اگر با مقامات بالا رده اتحادیه اروپا این‌چنین رفتار شود، آن وقت عامه مردم باید چه انتظاری داشته باشند؟ بیایید امیدوار باشیم که این تنها سوء تفاهمی باشد که دیگر تکرار نمی‌شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها