کد خبر: 652258
تاریخ انتشار :

حاکم دوبی با رئیس جدید امارات بیعت کرد

حاکم دوبی با برادر خلیفه بن زاید به عنوان رییس جدید امارات متحده عربی بیعت کرد.

حاکم دوبی با رئیس جدید امارات بیعت کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم»، نایب رئیس دولت امارات و رئیس شورای وزیران و حاکم دوبی با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» به عنوان رئیس امارات متحده عربی بیعت کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از منابع خبری، محمد بن زاید برادر «خلیفه بن زاید»، رئیس سابق امارات است که روز جمعه در سن ۷۳ سالگی فوت کرد.

خبرگزاری رسمی امارات با اعلام رسمی خبر درگذشت او گفت وزارت امور ریاستی امارات همچنین ۴۰ روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و خبر داد در این مدت پرچم امارات به حالت نیمه‌افراشته در خواهد آمد و سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی این کشور به مدت ۳ روز تعطیل خواهد بود.

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و، ولی عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد.

او در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند، او دومین رئیس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.

خلیفه دارای هشت فرزند اعم از دو پسر به نام‌های سلطان و محمد و شش دختر است و اولین منصب رسمی که عهده‌دار شد، نماینده حاکم در منطقه الشرقیه و رئیس دادگاه‌های این منطقه بود. خلیفه بن زاید در تاریخ ۱ فوریه ۱۹۶۹ نیز به عنوان، ولی عهد ابوظبی و رئیس دایره دفاع منصوب شد و فرماندهی نیروی دفاعی امارات را بر عهده گرفت و در توسعه و تبدیل آن از یک نیروی حفاظتی کوچک به نیروی بزرگ دارای وظایف متعدد و مجهز به تجهیزات مدرن، نقش اساسی ایفا کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها