کد خبر: 652273
تاریخ انتشار :

خشم ترامپ از پمپئو

آخرین اولتیماتوم به وزیر خارجه سابق آمریکا

طی روزهای اخیر، اتفاقات جالبی در کمپین انتخاباتی جمهوریخواهان رخ داده است. دونالد ترامپ جونیور ( پسر ترامپ) در مصاحبه‌ای گفت که مایک پومپئو باید «آنقدر باهوش» باشد که بداند اگر پدرش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، بار دیگر در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود، باید با او رقابت کند یا خیر.

آخرین اولتیماتوم به وزیر خارجه سابق آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دیگر برای رئیس جمهور سابق آمریکا و همراهانش کاملا مسجل است که مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ در عطش حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 و تسخیر کاخ سفید به سر می برد! اگرچه پمپئو پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 نسبت به مایک پنس معاون ترامپ  مواضع سلبی تری نسبت به انتخابات گرفته و حتی حاضر نشد پیروزی جوبایدن را مورد تایید قرار دهد، اما روابط گرم وی و رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به قبل سردتر شده است! برخی منابع می گویند اصلی ترین دلیل این ماجرا، آگاهی ترامپ در خصوص رایزنی های پشت پرده پمپئو با برخی سران حزب جمهوریخواه است. بر این اساس، پمپئو احتمال داده است که ترامپ به دلیل پرونده ششم ژانویه 2021( حمله طرفداران ترامپ به کنگره) محکوم شود و فرصت حضور در انتخابات را از دست بدهد. در چنین شرایطی پمپئو به سران حزب جمهوریخواه توصیه کرده است که از نامزدی وی در انتخابات 2024 حمایت کنند. این تلاشهای پشت پرده وزیر خارجه سابق آمریکا چندان به مذاق ترامپ خوش نیامده است! خصوصا آنکه برخی طرفداران ترامپ اعلام کرده اند که اگر او در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 مستقیما شرکت نکند، حاضر نیستند به نامزد دیگری مانند مایک پنس یا مایک پمپئو رای دهند.

ترامپ به طور رسمی اعلام نکرده است که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو شرکت می‌کند یا نه.از ترامپ جونیور پرسیدند آیا مخالفت پمپئو با "محمت اوز"، نامزد مورد تایید ترامپ برای انتخابات سنای پنسیلوانیا، به این معنا است که او در سال ۲۰۲۴ با رئیس‌جمهوری سابق رقابت می‌کند؟

پسر رئیس‌جمهوری سابق جواب داد: «او آنقدر باهوش است که احتمالا می‌داند نباید یا نمی‌خواهد با دونالد ترامپ رقابت کند.»

پمپئو اخیرا از دکتر اوز انتقاد کرده و گفته بود که درباره «گستردگی و عمق رابطه خود با دولت ترکیه» یک توضیح بدهکار است که اشاره‌ای به رای دادن به نامزدها در ترکیه است؛ کشوری که او همراه با ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸، تابعیت دوگانه آن را دارد.پمپئو به شایعات مبنی بر نامزدی‌اش در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ دامن زده است.هنگامی که از او درباره نامزدی احتمالی‌اش برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پرسیدند، این احتمال را رد نکرد.بر اساس گزارش ایندیپندنت، پمپئو گفت:«من همیشه برای یک مبارزه خوب آماده‌ام. آمریکا به‌ شدت برایم مهم است. من و شما مدت‌های مدید است که بخشی از جنبش محافظه‌کار بوده‌ایم. هدف من این است که آن را ادامه بدهم.»

طبق گزارش‌ها، وزیر خارجه سابق در کتابی که در ماه نوامبر از او منتشر می‌شود، درباره سال‌های حضورش در دولت ترامپ نیز نوشته است.به گفته ناشر، این کتاب «از معاملات به عمل آمده و شخصیت‌هایی که در این مسیر با آن‌ها آشنا شده است، ارزیابی‌های صریحی» ارائه می‌کند.پمپئو اخیرا از بازگشت ترامپ به توئیتر نیز استقبال کرده است. او در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت:«فکر می‌کنم [بازگشت ترامپ به توییتر] جالب است و خوب می‌شود او را دوباره برگردانیم. درستش این است که هر محافظه‌کاری را که کنار گذاشته یا سرنگون شده یا در محاق قرار گرفته یا واژه درستش هرچه است، برگردانیم.»

پمپئو ادامه داد: «من این را در حساب شخصی خودم دیده‌ام. باید جایی باشد که مردم نظرشان را ابراز کنند، آزادانه حرف بزنند، و درباره موضوع‌هایی که برای آمریکا مهم است، صحبت کنند و فکر می‌کنم ترامپ، رئیس‌جمهوری [سابق] و تمام کسانی که می‌خواهند آنجا باشند، باید اجازه داشته باشند به توییتر بازگردند. خوشحالم که می‌شنوم [ایلان] ماسک با در اختیار گرفتن توییتر قصد دارد چه کاری انجام بدهد.»

در هر حال، وزیر خارجه سابق آمریکا از یک سو تلاش می کند وجوه اشتراک خود و ترامپ را در نزد رای دهندگان جمهوریخواه تقویت کند و از سوی دیگر، مشتاق حذف ترامپ از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 و جایگزینی خود در جایگاه نامزد نهایی این حزب می باشد. آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان محبوبیت مایک  پمپئو در میان نامزدهای احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات 2024، کمتر از 5 درصد می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها