کد خبر: 652293
تاریخ انتشار :

محمد هاشمی مطرح کرد: نقش سید مهدی هاشمی در ماجرای مک‌فارلین

محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: آن زمان عده ای می خواستند از لو رفتن این ماجرا سوءاستفاده کنند که دوستان به مرحوم هاشمی گفتند شما در نماز جمعه این موضوع را مطرح کنید و بعد از آن قضایا مربوط به این موضوع جمع شد.

محمد هاشمی مطرح کرد: نقش سید مهدی هاشمی در ماجرای مک‌فارلین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، محمدهاشمی رفسنجانی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، درباره نقش مک فارلین در به نتیجه رسیدن روابط میان ایران و آمریکا گفت: «پاسخ به این سوال مشکل است؛ آن زمان که ماجرا مک فارلین مطرح شد انتخابات آمریکا بود و این موضوع برای آنها مخصوصا برای کارتر بسیار اهمیت داشت و می‌خواستند به نوعی قضایا با ایران را حل کنند منتهی وقتی آن اتفاقات در مسیر مک فارلین افتاد  موفق نشدند البته یک مسئله ای وجود دارد که در این زمینه تاثیر داشت این بود که هیچوقت با نشد به آمریکایی ها اعتماد کرد».

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا آیت‌الله منتظری نسبت به این واقعه اطلاع داشت یا خیر، بیان کرد: «حافظه‌ام نسبت به حوادث آن دوران یاری نمی کند. بالاخره نقش سید مهدی هاشمی در مورد این موضوع مهم بود. مسئله‌ای که آن زمان اتفاق افتاد الان هم اتفاق افتاده است این بود که کشورها یا گروه هایی از روابط ایران و آمریکا نفع نمی بردند و از اختلاف میان ایران و آمریکا بهره می‌بردند و این نوع کارشکنی ها در جهت منافع شخصی و گروهی صورت می گرفت.قضیه مک فارلین و لو رفتن آن هم در همین چارچوب تحلیل می شود که چرا آن اتفاق افتاد چون بالاخره همیشه عده ای از روابط یا اختلافات کشور ها نفع می برند».

هاشمی در پایان درباره نفش مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در علنی کردن این ماجرا گفت: «این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه توسط مرحوم هاشمی مطرح شد. آن زمان عده ای می خواستند از لو رفتن این ماجرا سوءاستفاده کنند که دوستان به مرحوم هاشمی گفتند شما در نماز جمعه این موضوع را مطرح کنید و بعد از آن قضایا مربوط به این موضوع جمع شد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها