کد خبر: 652301
تاریخ انتشار :

قیمت دلار

ریزش قیمت دلار | عقب‌گرد قیمت دلار در کانال جدید

با توجه به کاهش تب رشد قیمت‌‌ها و افزایش منابع ارزی بانک مرکزی شاهد بازگشت نرخ ارز به کانال ۲۹هزار تومان در معاملات امروز بودیم.

ریزش قیمت دلار | عقب‌گرد قیمت دلار در کانال جدید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت دلار  با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند.در بازار امروز قیمت دلار به طور چشمگیری افزایش یافته است .

در هفته جاری، به‌دنبال افزایش انتظارات تورمی شاهد افزایش قیمت دلار تا بالای 30 هزار تومان بودیم.

اما طی روز جاری و با توجه به فروکش کردن تب افزایش قیمت‌ها و رشد قابل توجه منابع ارزی بانک مرکزی روند صعودی قیمت دلار معکوس شده و قیمت ارز به کانال 29 هزار تومان بازگشته است.

رئیس‌کل بانک مرکزی امروز از بهبود وضعیت ارزی کشور در پی رشد صادرات کشور خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تأمین ارز کالاهای اساسی نداریم و خوشبختانه درآمد ارزی به‌دلیل افزایش قیمت نفت و رشد ظرفیت تولید نفت بیشتر هم شده است بنابراین هیچ مشکلی در این بخش نداریم.

قیمت دلار

دلار در بازار متشکل امروز - شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۴۷ درصدی به ۲۵,۵۰۴ (بیست و پنج هزار و پانصد و چهار) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲۵,۵۰۴ ۱۲۲ ۰.۴۷ ۱۱:۲۲

۲۵,۳۸۲ ۱۴۹ ۰.۵۸ ۲ روز پیش

۲۵,۲۳۳ ۵۳ ۰.۲۱ ۳ روز پیش

این روزها سیگنال‌های مختلفی برای بازار ارز وجود دارد، از طرفی دولت با انتشار اخبار مختلف سعی در کنترل ارز دارد. با این شرایط قیمت دلار به کدام سمت می‌رود و در چه محدوده‌ای نوسان دارد؟

روز گذشته هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار آزاد دلار معاملات با قیمت ۲۸ هزار تومان  آغاز شد. سقف معاملات نیز در رقم ۲۸,۱۷۰ و کف معاملات در رقم ۲۷,۹۸۰ قرار داشت.

باتوجه به اخباری مختلفی که این روزها سیگنال‌های کاهشی و افزایشی برای دلار دارند و سعی دولت برای کنترل نرخ ارز چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟

تلاش دولت برای کنترل قیمت دلار

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی دراین خصوص بیان کرد: من فکر می‌کنم از هفته آینده همچنان از سمت دولت اخباری مخابره می‌شود تا نرخ ارز را کاهش دهد. درحال حاضر نیز به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرده است که مقداری از پول مربوط به انگلستان را دریافت کرده یا اخباری مرتبط با مذاکرات کره جنوبی و آمریکا مخابره شد که کره جنوبی پیگیر است تا پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

او ادامه داد: دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد، اما از نظر واقعی اتفاقی که در بازار ارز می‌افتد این است که نرخ تورم نقطه به نقطه درحال افزایش است و بعد از چند ماه این موضوع قیمت دلار را افزایش می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها