کد خبر: 655350
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با حقیقت‌پور

ترمیم کابینه نشان ضعف دولت نیست

منصور حقیقت‌پور با استقبال از انجام برخی تغییرات در دولت، تاکید می‌کند که اگر دریافتیم نیرویی در جایگاه خود کارایی ندارد باید نسبت به تغییر او اقدام کنیم و این نشانه ضعف دولت نیست.

ترمیم کابینه نشان ضعف دولت نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

گروه سیاست نامه نیوز - همزمان با یک سالگی پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، شاهد شروع خانه تکانی در دولت هستیم. کار از استعفای پرحاشیه‌ترین وزیر رئیسی یعنی حجت عبدالملکی شروع شد و حالا هم به استیضاح وزیر صمت رسیده است. 

این اقدام یعنی برخی تغییرات در کابینه و کنارگذاشتن نیروهایی که عملکردشان در این مدت قابل دفاع نبوده است، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شاهدیم که نیروهای سیاسی در هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا از لزوم این رویکرد می‌گویند. 

مثلا منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا که سابقه نمایندگی مجلس را نیز دارد، این تغییرات در کابینه را مثبت ارزیابی می‌کند. او در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» با تاکید بر اینکه اقدام به این تغییرات نشانه ضعف دولت نیست، گفت: «هیچ اشکالی ندارد که اگر جایی ناکارآمدی وجود دارد تبدیل به هماهنگی و کارآمدی شود. ما در بخش اقتصادی دولت شاهد هماهنگی نیستیم و احتمال اینکه تغییراتی ایجاد شود، وجود دارد زیرا بخش‌های اقتصادی امروز که مهم‌ترین بخش‌های ضروری برای جامعه هستند، نیازمند همکاری بیشتر هستند.»

وی تصریح کرد که «اکنون در برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت صمت، اقتصاد و جهاد نیاز به تغییراتی داریم و اگر دولت بتواند عناصر قوی‌تر، کارآمدتر و هماهنگ‌تری را به کار بگیرد، به نفع دولت است. هیچ اشکالی ندارد که اگر اشتباه کردیم و عنصری که فکر می‌کردیم مفید است را آورده‌ایم و مفید نبوده، تغییر دهیم. وضعیت کشور مثل چند ماه قبل نیست و نیاز به تغییراتی داریم. در حال حاضر اولویت اصلی ما تامین نیازهای اولیه مردم است و این مربوط به وزارت جهاد است لذا می‌طلبد که آقای رییسی و همکارانش برای ایجاد هماهنگی بیشتر اقدام کنند و عناصر قوی‌تری را به کار بگیرند.»

حقیقت‌پور تاکید کرد: «ممکن است یک نفر انسان بسیار خوبی باشد اما لزوما وزیر خوبی نیست. شاید این افراد بتوانند در سنگر دیگری مفید باشند، اما در وزارتخانه‌ها نه. الان ما بحران‌های متعددی در زمینه کارگری، بازنشستگی، صندوق‌ها و… داریم؛ دیدیم که وزیر کار نتوانست اینها را مدیریت کند لذا هرجایی که نیاز به تغییر است باید دست به اقدام زد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها