کد خبر: 655480
تاریخ انتشار :

افشاگری وزیر بهداشت دولت اصلاحات از حقوق دوران وزارتش

مهر/ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: زمانی که وزیر بودم، حقوقم ۲ میلیون تومان بود و پایه حقوق پزشکی را که به روستا می‌رفت، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته بودیم.

افشاگری وزیر بهداشت دولت اصلاحات از حقوق دوران وزارتش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج طی اخطار قانون اساسی، گفت: در هیچ کجای دنیا، کمیسیون اصل ۹۰ برای عدد و رقم سیاستگذاری نمی‌کند و در هیچ کجای دنیا شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد که چنین کاری کند. سیاست‌گذار در این زمینه وزارت بهداشت و درمان است.

وی بیان کرد: آقایان می‌فرمایند ما تعارض منافع داریم. فرهنگستان علوم پزشکی و پزشکان خبره آنجا آردها را الک کرده و الک ها را آویخته‌اند، آیا آنها تعارض منافع دارند؟ ما پزشکان که حداقل در کمیسیون خود نه مطب زده، نه سهام گرفته و نه دنبال کار خصوصی رفته‌ایم و صرفاً قانون نوشتیم و آن وقت ما دچار تعارض منافع شده‌ایم؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی هستند که می‌خواهند فرزندان خود را پزشک و دندان پزشک کنند، اما هیچکدام آنها به منطقه محروم نمی‌روند و بیشتر به خارج می‌روند، آیا این‌ها تعارض منافع ندارند و ما داریم؟

پزشکیان با تأکید بر اینکه معتقدم باید کار کارشناسی را از کارشناسان دریافت کنیم، گفت: اگر دنبال قانون هستیم، سیاستگذاری با وزارت بهداشت و درمان است، اما جاهای دیگر دارند امر و نهی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

وی متذکر شد: زمانی که وزیر بودم، حقوقم ۲ میلیون تومان بود و پایه حقوق پزشکی را که به روستا می‌رفت، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته بودیم که الان هم هنوز همان پایه است. یعنی من الان ۳۷ میلیون تومان به عنوان سقفی که مجلس برای من تعیین کرده دریافت می‌کنم و میزان آن ۱۰ برابر شده اما حقوق پزشکی که در مناطق محروم خدمت می‌کند، همان است. خب چرا به منطقه محروم برود؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌شود با دستور، پزشکان را وادار به تدریس کنیم، گفت: شما می‌توانید دستور دهید اما اجرا نمی‌شود و یا درست اجرا نمی‌شود و فردا عده‌ای بی سواد وارد جامعه می‌شوند. باید به تخصص و کارشناسی احترام بگذاریم.

علی نیکزاد در پاسخ به بخشی از اظهارات پزشکیان مبنی بر اینکه مجلس ۳۷ میلیون تومان حقوق برای او تعیین کرده است، گفت: این حقوق و سقفی که مجلس برای وی تعیین کرده، مربوط به حقوق نمایندگی نیست. پزشکیان وزیر بوده، استاد تمام و عضو هیأت علمی دانشگاه است و از آنجا حقوق دریافت می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها