کد خبر: 655633
تاریخ انتشار :

لفاظی نفتالی بنت علیه ایران در آخرین روزهای نخست‌وزیری

ایسنا/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه منحل شدن پارلمان رژیم صهیونیستی و کنار رفتنش از مقام نخست‌وزیری، در گفت‌وگویی با روزنامه نیویورک‌تایمز، ادعاهای تکراری‌اش علیه ایران را مطرح کرد.

لفاظی نفتالی بنت علیه ایران در آخرین روزهای نخست‌وزیری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نفتالی بنت در مصاحبه خداحافظی با روزنامه نیویورک تایمز، مدعی شد ایران «در حال تخطی از ملزومات اساسی» معاهده منع اشاعه تسلیحات اتمی(ان‌پی‌تی) است و تلاش کرده است به طور مستقیم و با به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) به فلسیطین اشغالی حمله کند.

ادعای نقض پیمان ان‌پی‌تی در حالی از سوی رژیم صهیونیستی مطرح می‌‎شود که این رژیم با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین زرادخانه‌ تسلیحات اتمی و چندین کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه، همواره از ملحق شدن به ان‌پی‌تی سر باز زده است.

بنت در این مصاحبه با تشریح «دکترین اختاپوس» خود در قبال تهران برای ضربه زدن به سر آن به جای بازوچه‌ها، مدعی شد، «ایرانی‌ها از طریق نیروهای نیابتی یا به طور مستقیم به ما حمله می‌کنند، در ایران بهای آن را خواهند پرداخت».

او در ادامه ادعاهای ضد ایرانی‌اش مطرح کرد: معلوم است این افراد(ایرانی‌ها) آسیب‌پذیرتر از چیزی هستند که نشان می‌دهند. 

گفت‌وگوی بنت با نیویورک تایمز  در بحبوحه انحلال کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) انجام شده است که  اولین گام به سمت پنجمین انتخابات سراسری این رژیم طی حدود چهار سال گذشته است.

لایحه انحلال کنست پس از شور مقدماتی، امروز پنجشنبه در قرائت نخست و روز دوشنبه آینده نیز در قرائت دوم و سوم به رای گذاشته خواهد شد.

شامگاه دوشنبه رسانه‌های عبری اعلام کردند، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی اسرائیل؛ درمورد ارائه لایحه انحلال کنست و برگزاری انتخابات ظرف روزهای آتی توافق کردند.

نفتالی بنت و یائیر لاپید اعلام کردند که لایحه انحلال پارلمان را به رای‌ خواهند گذاشت و از آن به بعد، تا روشن شدن سرنوشت سیاسی اسرائیل و برگزاری انتخابات که پنجمین انتخابات سراسری در چهار سال گذشته است، یائیر لاپید، نخست وزیر خواهد بود.

طبق این توافق که یک تحول مهم سیاسی به شمار می‌رود و رسانه‌های اسرائیلی آن را "یک درام سیاسی بسیار مهم" توصیف کردند، با تصویب لایحه پیشنهادی، نخست وزیر فعلی اسرائیل جای خود را با یائیر لاپید، وزیر خارجه عوض می‌کند؛ به این معنا که بنت، به عنوان وزیر خارجه و لاپید، نخست وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات خواهند بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها