کد خبر: 658917
تاریخ انتشار :

گفتگوی نامه‌نیوز با جبار کوچکی‌نژاد

قضاوت دولت در سال نخست منصفانه نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قضاوت و ناموفق خواندن دولت در سال نخست منصفانه نیست. این مسئولیت چهارساله به دولت سیزدهم سپرده شده است، باید فرصت داد تا در سال های آتی دولت توانایی هایش را به مردم نشان دهد.

قضاوت دولت در سال نخست منصفانه نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: سیدابراهیم رئیسی سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری وعده کرده بود که با مدیریت کارآمد، تورم را نصف و سپس تک رقمی می کند، معیشت مردم و اقتصاد کشور را مستقل از مذاکرات بهبود می بخشد، تحریم ها را با دور زدن خنثی و با مذاکرات لغو می کند و سالی یک میلیون مسکن و فرصت شغلی جدید به جامعه عرضه می دارد اما در سالگرد آغاز ریاست جمهوری اش آمارها عکس آنچه را وعده کرده بود، نشان می دهند. تورم رکورد زد، اقتصاد ایران نحیف تر شد، مذاکرات در بن بست قرار گرفت. مسکن و اشتغال نیز در وضعیت منفی سیر می کنند. منتقدان دولت سیزدهم ضمن یادآوری شعارها و وعده های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، این دولت را دولت شکست‌ خورده می نامند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با نامه‌نیوز درباره شکست خوردن دولت سیزدهم در تحقق اهدافش گفت: این دولت برای چهار سال از مردم رأی گرفت و فقط یکسال از این مدت سپری شده است. استقرار هر دولتی قریب به 6 ماه زمان می برد چون اول ترکیب کابینه مشخص و سپس مدیران استانی منصوب می شوند.

وی افزود: بودجه سال 1400 را دولت آقای روحانی بسته بود که تا پیش از تغییر دولت تنخواه بانک مرکزی صفر شد، اعتبار طرح های عمرانی صفر بود و مبالغ حاصل از فروش اوراق مشارکت نیز هزینه شده بودند بنابراین دست دولت آقای رئیسی سال گذشته عملا خالی بود و پولی وجود نداشت که دولت بتواند براساس آن تحرک اقتصادی در کشور ایجاد کند.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: اصولا دولت در سال اول نمی تواند کارهای چشمگیری انجام دهد بنابراین قضاوت درباره عملکرد آن در حوزه اشتغالزایی، مهار تورم، مسکن و سایر شاخص های اقتصادی را باید به سال های دوم و سوم واگذار کنیم. در سال نخست دولت سیزدهم توانست عملکرد خوبی را از خود در حوزه سیاست خارجی به جای بگذارد.

وی با اشاره به گسترش روابط ایران با همسایگان و کشورهای چین و روسیه ادامه داد: این دولت در مذاکرات برجامی نیز حضور فعالی دارد و از حقوق مردم دفاع می کند. البته دولت باید پایان امسال ارزیابی از عملکرد مدیرانش در حوزه اقتصادی انجام دهد تا بدنه اجرایی خود را ترمیم کند، آنها که ناهماهنگ و ضعیف و نمی توانند از موقعیت خوب دولت در حوزه اقتصادی بهره بگیرند باید کنار بروند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر ضرورت ترمیم کابینه بیان کرد: امیدواریم دولت در سال دوم بیشتر بتواند با انسجام تیم اقتصادی خود توانایی هایش را در کنترل نقدینگی، کاهش تورم و تقویت اشتغالزایی نشان دهد چون در سال نخست نتوانست در این حوزه ها خوب عمل کند.

وی درباره احتمال استعفای این دولت در میانه راه گفت: واقعا قضاوت و ناموفق خواندن دولت در سال نخست منصفانه نیست. این مسئولیت چهارساله به دولت سیزدهم سپرده شده است، باید فرصت داد تا در سال های آتی دولت توانایی هایش را به مردم نشان دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها