کد خبر: 659150
تاریخ انتشار :

در سخنرانی شب هشتم محرم

پناهیان: برخی به ولایت فقیه شبهه وارد می‌کنند اما معتقد به ولایت حزبی اند

خطیب معروف گفت: وقتی من از شفافیت می‌گویم یک طلبه‌ هستم و از مردم هستم. حتی با افرادی که مسئولیت دارند نشست و برخواست کمی دارم، اما آن فرد حزبی که پشت‌ درهای بسته فکر می‌کند و تمام‌ تصمیمات را مخفیانه میگیرد، و در خصوص حزبشان هیچ چیز شفاف نیست وقتی از شفافیت حرف می‌زنند انسان یاد صحیفه‌ ملعونه می‌افتد.

پناهیان: برخی به ولایت فقیه شبهه وارد می‌کنند اما معتقد به ولایت حزبی اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنرانی شب‌هشتم محرم در دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به صحبت‌های‌ گذشته خود در خصوص بازی احمقانه و دو قطبی کاذب اصولگرا اصلاح‌طلب گفت: برخی می‌گویند چرا بین اصلاح‌طلب و اصولگرا فرق نگذاشتی؟ می‌گویند برخی از اصولگرا ها کارآمدی داشتند. در پاسخ باید گفت چه کسی گفته نیروهای انقلابی و کارآمد فعلی اصولگرا هستند؟ عزیز من این دو اسم برچسب و دروغ است!

یک جریان غربگرا و گروهی خاص اسم خودشان را گذاشتند اصلاح‌طلب و کل کشور غیر خودشان را اصولگرا نامیدند و یک دوقطبی کاذب ایجاد کردند.

در انتخابات دهه هفتاد یک کاندیدا علیه هاشمی رفسنجانی موضع گرفت، دو قطبی ایجاد کرد و رای آورد، بعد مشخص شد‌ تمام افراد و طرز فکر این دو گروه یکی است. با این دوقطبی ها شما را سر کار گذاشتند!

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از پایه و اساس، دروغ فضای سیاسی کشور را فرا کرفته است. می‌گویند چرا دوطرف ( اصولگرا و اصلاح‌طلب ) را میزنی؟ چون اصلا دوطرفی وجود ندارد!

آقایان فقهای شورای نگهبان به چه امیدی این افراد را تایید صلاحیت می‌کنید؟ افرادی که یک کلمه از این حرف‌های دوقطبی سازی کاذب و اصول‌گرا اصلاح‌طلب در کارنامه دارند را به چه امیدی تایید می‌کنید؟ می‌گویند نامزد انتخابات مشکل اخلاقی و اقتصادی ندارد پس تایید صلاحیت می‌شود، سوره منافقین برای مشکل اخلاقی و اقتصادی نازل شد یا برای نفی دوقطبی سازی ؟

به من می‌گویند شان مجلس را حفظ کن، مجلس شان خودش را حفظ کند! حزب‌ها اگر‌ واقعا کارآمدی داشتند برخی افراد تا نصفه‌ی راه جلو نمی‌آمدند. فضای سیاست به قدری بد شده که بسیاری از افراد توانمند و آدم حسابی ها وارد فضا نمی‌شوند!

فلان شخص اصلاح‌طلب که هم حزبی هایش هم تمسخرش می‌کنند شده لات و جاقو کش فضای مجازی و حمله به این و آن. با این دوقطبی و فضای ایجاد شده اراذل جلو‌ افتاده و افاضل عقب رانده شدند. هر دینی که دارید حتی اگر بی‌دین هستید و وطن پرستید بگویید آیا در این فضای دوقطبی می‌توان مدیر خوب را پیدا کرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با کنایه به قطع شدن میکروفن در صحبت‌های شب گذشته گفت: موضوع بعدی احزاب است، که امیدواریم این ‌بار میکروفن قطع نشود.

در‌این فضای دوقطبی حرف‌های اصلی جامعه به خاطر مسائل پوپولیستی گم شده است. البته رئیس‌جمهور فعلی سابقه فعالیت حزبی و سیاسی تدارد.

مگر فقها اختلاف نظر ندارند ؟ مگر می‌روند حزب بزنند ؟

در ولایت فقیه شبهه وارد می‌کنند اما به ولایت حزبی معتقدند.

 پناهیان در ادامه‌ی بحث شفافیت که در شب‌های گذشته به آن پرداخته شده بود گفت: وقتی من از شفافیت می‌گویم یک طلبه‌ هستم و از مردم هستم. حتی با افرادی که مسئولیت دارند نشست و‌برخواست کمی دارم، اما آن فرد حزبی که پشت‌ درهای بسته فکر می‌کند و تمام‌ تصمیمات را مخفیانه میگیرد، و در خصوص حزبشان هیچ چیز شفاف نیست وقتی از شفافیت حرف می‌زنند انسان یاد صحیفه‌ ملعونه میفتد.

صَحیفه مَلعونه یا صحیفه مشئومه پیمان‌نامه تعدادی از صحابه پیامبر(ص) در مخالفت با رسیدن خلافت به امام علی(ع) است. بنابر منابع شیعی، گروهی از صحابه پیش از واقعه غدیر با هم پیمان بستند که نگذارند خلافت به خاندان پیامبر(ص) برسد. آنان می‌خواستند رسول خدا را در گردنه کوه هَرشا به قتل برسانند. پس از واقعه غدیر نیز در مدینه جمع شدند و بر پیمان خود تأکید کردند و این جمع، صحیفه ملعونه دوم خوانده شده است. پیامبر(ص) در خطبه غدیر اصحاب صحیفه را اهل آتش دانسته و از آنان بیزاری جست.

رهبری به رییس جمهور گفت شما بین مردم می‌روید اما این کافی نیست، مردم باید حضور در قدرت داشته باشند. نه اینکه اقا این کار را پوپولیستی بدانند، اقا بین مردم بودن را خوب میدانند اما کافی نیست. مردم باید بیاییند در صحنه و قدرتشان افزایش پیدا کند، این مطالبه‌ی رهبری بود در ۱۹ دی‌ماه که سفارش کردند مردم در تصمیم‌گیری ها، نظارت بر اجرا حضور کامل داشته باشند.

منبع: روزپلاس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها