کد خبر: 659160
تاریخ انتشار :

گره مذاکرات در کجاست؟

استفانی لیختن اشتاین درباره مساله بازرسی‌های پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت، از اظهارات این مقام ارشد اتحادیه اروپا مشخص بود که این موضوع حل نشده است

گره مذاکرات در کجاست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش منیبان، استفانی لیختن اشتاین، خبرنگار پولتیکو به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: هدف از مذاکرات فعلی در وین نهایی کردن متنی است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ۲۱ جولای برای احیای برجام، ارائه داده است و فرصت برای مذاکرات به پایان رسیده است.

این دیپلمات ارشد اروپایی تصریح کرد، مذاکرات حول چهار تا پنج موضوع فنی انجام می‌شود. این دیپلمات در ادامه درباره چشم انداز موفقیت این مذاکرات گفت: "من فکر می‌کنم امکان توافق وجود دارد، اما آسان نخواهد بود. "

وی افزود: "مشکل خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی حل شده و توافق شده است که در مستقیم آمریکا و ایران در آینده، مورد بحث قرار گیرد. همچنین موضوع اخذ تضمین حل شده است و ایران دیگر خواهان تضمین سیاسی نیست. ما به این نگرانی [ضمانت‌ها]در متن به شیوه‌ای کاملاً اساسی رسیدگی می‌کنیم. ایران از آنچه در متن ضمانت‌ها گنجانده شده خرسند است".

استفانی لیختن اشتاین درباره مساله بازرسی‌های پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نوشت، از اظهارات این مقام ارشد اتحادیه اروپا مشخص بود که این موضوع حل نشده است. این دیپلمات ارشد اروپایی گفت که این موضوع "در چارچوب برجام مورد بحث قرار نمی‌گیرد. "

منبع: منیبان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها