کد خبر: 662584
تاریخ انتشار :

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل مقداد

وزیران خارجه ایران و سوریه دیدار و رایزنی کردند.

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل مقداد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.

دو طرف در این دیدار درمورد روابط دوجانبه و راه های گسترش آن در زمینه های مختلف به ویژه مقابله با آثار منفی اقدامات یکجانبه آمریکا و کشورهای غربی علیه دو کشور گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان و مقداد تاکید کردند که روابط میان دو کشور راهبری، مستحکم، متمایز و در راستای خدمت به مردم دو کشور است.

وزیران خارجه دو کشور با اشاره به هماهنگی ها و مشورت های موجود میان تهران و دمشق در زمینه های مختلف و محافل بین المللی، بر تداوم این امر در راستای مقابله با سیاست های غرب علیه دو کشور تاکید کردند.

دو طرف در ادامه با تاکید بر حمایت از روند آستانه که می تواند منجر به تحقق ثبات و امنیت بیشتر در سوریه شود، بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه تا نابودی کامل آن تاکید کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار بر تداوم حمایت های سیاسی و اقتصادی ایران از سوریه و همچنین حمایت از این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

از سوی دیگر فیصل مقداد نیز بر حمایت های کشورش از موضع ایران در خصوص پرونده هسته ای تاکید کرد و گفت که آمریکا مسئول ممانعت از رسیدن به توافق تا این لحظه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها