کد خبر: 664288
تاریخ انتشار :

انتخاب وزرای کابینه جدید عراق از سوی شخص نخست‌وزیر صورت می‌گیرد

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخاب وزرای کابینه از سوی شخص نخست وزیر صورت می گیرد.

انتخاب وزرای کابینه جدید عراق از سوی شخص نخست‌وزیر صورت می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، دفتر نخست وزیری عراق با اشاره به بیانیه چارچوب هماهنگی درباره آزادی عمل السودانی برای انتخاب وزرای کابینه تأکید کرد که توافق بین فراکسیون‌های سیاسی چارچوب هماهنگی، شامل اعطای فرصت به هر فراکسیون جهت مطرح کردن نامزد خود برای همه وزارتخانه‌ها است.

در بیانیه مذکور آمده است که انتخاب نامزدها از سوی شخص نخست وزیر براساس شایستگی، پاکدستی و توانایی مدیریت وزارت و طبق حجم انتخاباتی هر فراکسیون صورت می گیرد.

چارچوب هماهنگی احزاب سیاسی شیعه روز گذشته در برخی مسائل مربوط به انتخاب وزرای کابینه به نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت، آزادی عمل داد.

در این جلسه تصویب شد که «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در انتخاب وزرایی که به چارچوب هماهنگی مربوط می‌شوند بعد از دریافت لیست دقیق تعداد نمایندگان هر حزب سیاسی عضو چارچوب هماهنگی و دریافت نامزدهای آنها برای وزارتخانه‌ها، بر اساس معیارهای خود نامزد نهایی را انتخاب کند.

به نوشته میدل ایست نیوز، چارچوب هماهنگی به السودانی در انتخاب یک وزیر از میان چند نامزد یا تقاضای تغییر نامزدها آزادی عمل داده است.

چارچوب هماهنگی همچنین به نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه این اختیار را داده که وزارتخانه‌ها را میان طیف‌های اجتماعی اصلی توزیع کند و فقط وزارتخانه‌های کشور و دفاع از سهمیه‌بندی مستثنی شود و وی بر اساس آنچه تشخیص می‌دهد و بر اساس برنامه دولتش چهره‌های ملی یا نظامی را برای این سمت‌ها معرفی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها