کد خبر: 666520
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با عباس امیری‌فر

خود دولت با کارهایش دارد مردم را مأیوس می کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نیاز نیست که آقای رئیسی دستور دهد کافی است برکناری مدیران ناکارآمد و عاملان پرداخت حقوق های نجومی را پیگیری کند.

خود دولت با کارهایش دارد مردم را مأیوس می کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: این روزها صحبت‌های رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که از وضعیت کنونی رضایت ندارد. از نگاه دولت با وجود تحریم ها کارهای زیادی برای پیشرفت کشور شده و بسیاری از مشکلات در حال حل شدن هستند اما منتقدان نه تنها اقدامات انجام شده را کافی نمی دانند بلکه معتقدند «با ضعیف ترین دولت جمهوری اسلامی مواجهیم» این توصیف قاعدتا به مذاق سیدابراهیم رئیسی خوش نمی آید بر همین اساس اخیرا در اظهارات جداگانه از مردودی خواص و برخورد جدی با یأس‌آفرینان صحبت کرد.

حجت الاسلام عباس امیری‌فر در گفتگو با نامه‌نیوز درباره انتقاد رئیس جمهور از خواص گفت: آقای رئیسی وقتی ریاست قوه قضائیه هم برعهده داشت نحوه بیانش مورد انتقاد بود که نمی تواند درست مفاهیم را ادا کند. نقد دیگری هم که به او وارد می شود این است که فکر می کند کار دولت دستوری پیش می رود، در واقع دولت را با قوه قضائیه اشتباه گرفته است بنابراین دستور می دهد.

وی افزود: آقای رئیسی دستور می دهد گرانی برطرف شود، عرضه دارو به بازار زیاد شود، امنیت ایجاد شود. خوب همه این امور دست دولت است بنابراین خود رئیس جمهور باید پیگیر تحقق آنها باشد، نه آنکه دستور دهد. البته رئیس جمهور زیاد زحمت می کشد، ضمن آنکه خرابی ها و بدهی های به جا مانده از دولت قبل زیاد است و همه منابع نیز در آن دولت مصرف شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره انتقاد رئیسی از یأس آفرینی در جامعه اظهار کرد: هر چند جریان رقیب به طور مشخص اصلاح طلبان تحت تأثیر خارجی ها و تبلیغات رسانه های غربی آیه یأس می خوانند به طوری که می شود گفت آنها خودباخته شدند اما معتقدم این صحبت آقای رئیسی خطاب به دولت خودش است.

وی افزود: بیش از 50 درصد مدیران دولت آقای روحانی همچنان بر سر مسئولیت ها دولتی قرار دارند و همان ها ترویج یأس آفرینی می کنند، چه کسی باید آنها را برکنار و رویکرد جدیدی را در عرصه مدیریتی حاکم کند؟ طبیعتا خود آقای رئیسی باید این کار را انجام دهد. متأسفانه شاهد هستیم آقای عبدالملکی را از وزرات تعاون برداشت و در مسئولیت سازمان مناطق آزاد منصوب کرد، در حالیکه آقای عبدالملکی از مخالفان جدی وجود مناطق آزاد است، بگذریم که چقدر در زمان وزارت، او خرابی به بارآورد و مدیران جوان را بدنام کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه انتصاب عبدالملکی بر دبیری سازمان مناطق آزاد مصداق یأس آفرینی خواند و بیان کرد: انتظار داریم دولت سیزدهم با فساد و رانت خواری مبارزه کند، از دولت روحانی درباره پرداخت حقوق های نجومی انتقاد می کردیم ولی الان مگر در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی آمار پرداخت حقوق های نجومی کم است؟ هنوز پرداخت حقوق های نجومی در دولت وجود دارد.

وی افزود: نیاز نیست که آقای رئیسی دستور دهد کافی است برکناری مدیران ناکارآمد و عاملان پرداخت حقوق های نجومی را پیگیری کند. در موضوع تورم نیز آقای رئیس جمهور دائم می گوید تورم 60 درصدی را به 40 درصد کاهش دادند. اصلا ما می گوییم نرخ تورم یک درصد شده است اما اعلام ما مهم نیست بلکه مردم باید آثار این اتفاق را احساس کنند.

امیری فر گفت: مجلس باید به کار دولت آقای رئیسی نظارت کند اما متأسفانه یک وزیر ضعیف را استیضاح و دوباره به او رأی اعتماد بالا دادند. در واقع خودشان با این کارهای شان دارند مردم را ناامید می کنند. البته با وجود تحریم ها و آشوب ها کار قدری برای دولت سخت شده است، امیدواریم خدا کمک کند و دولت همت از خود نشان دهد تا رضایت مردم حاصل شود. در مجموع رئیس دولت می تواند با یک سیاستی جلوی گرانی و تورم و جو نارضایتی عمومی را بگیرد و امیدواریم در این کار موفق باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها