کد خبر: 672760
تاریخ انتشار :

درخواست وزارت دفاع چین از آمریکا برای توقف تمامی تماس‌ها با تایوان

سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (جمعه) گفت، پکن از آمریکا می‌خواهد تا تمامی تماس‌های نظامی با تایوان را متوقف کرده و از فروش سلاح به این جزیره دست بردارد.

درخواست وزارت دفاع چین از آمریکا برای توقف تمامی تماس‌ها با تایوان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده برای فروش ۶۱۹ میلیون دلاری مهمات اف-۱۶ و تجهیزات مرتبط به تایوان تاییدیه اولیه را ارائه کرده است.

"تان کفه‌ئی"، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: پکن از آمریکا می‌خواهد تا فروش سلاح به تایوان را متوقف کرده و از تماس با تایپه دست بردارد و در امور تایوان مداخله نکرده و در تنگه تایوان تنش‌زایی نکند.

این مقام دفاعی چین افزود: پکن همچنین نگرانی خود را در مورد تایید قرارداد احتمالی برای فروش مهمات تایوان برای جنگنده‌های F-۱۶ ساخت آمریکا و تجهیزات مرتبط به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به واشنگتن ارائه کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین ادامه داد: دولت پکن به شدت با فروش تسلیحات به تایوان توسط ایالات متحده مخالف است. اقدامات آمریکا مداخله فاحش در امور داخلی چین و اصل "چین واحد" و ناقض مفاد سه بیانیه مشترک آمریکا و چین است و به حاکمیت و منافع امنیتی چین آسیب جدی وارد می‌کند و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در تنگه تایوان به شمار می‌رود.

این مقام مسؤول دولت پکن خاطرنشان کرد: ارتش چین همواره آماده دفاع از تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی خود است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها