کد خبر: 672761
تاریخ انتشار :

مقامات آمریکایی درخواست آزادی متهم به قتل سناتور آمریکایی را رد کردند

کمیته‌ای در ایالت کالیفرنیا با آزادی مشروط سرحان سرحان که متهم به ترور سناتور رابرت اف. کندی در سال ۱۹۶۸ است، مخالفت کرد.

مقامات آمریکایی درخواست آزادی متهم به قتل سناتور آمریکایی را رد کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، نیویورک تایمز نوشت، در اولین بررسی پرونده این متهم، کمیته ایالت کالیفرنیا با آزادی او مخالفت کرد. مقامات آمریکا با درخواست آزادی این فلسطینی - اردنی مخالفت کردند. این در حالی است که وکلای مدافع این متهم اعلام کردند که وی هیچ خطری برای مردم ندارد و باید آزاد شود.

این امر در اولین بازنگری پرونده از زمانی است که گوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا سال گذشته میلادی حکم داد که سرحان سرحان نباید آزاد شود.

حکم اخیر هیئت آزادی مشروط که بعد از جلسه استماع از طریق ویدیو کنفرانسی از زندان ایالت سان دیگو صادر شد، دومین حکم طی سه سالی است که آزادی سرحان مورد بازنگری قرار گرفته است. او نیم قرن را پشت دیوارهای زندان سپری کرده است.

در سال ۲۰۲۱، هیئت عفو مشروط ایالت کالیفرنیا به آزادی سرحان بشاره سرحان، قاتل رابرت اف کندی، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۶۸ رای داد. سرحان سرحان پس از تیراندازی به پیشتاز رقابت‌های ریاست‌جمهوری در هتلی در لس آنجلس به ۵۳ سال زندان محکوم شد.

کندی برادر جوان‌تر جان اف کندی، رئیس جمهوری آمریکا بود که او نیز در نوامبر سال ۱۹۶۳ به قتل رسید.

رای این هیئت که خاطرنشان می‌کرد او دیگر یک تهدید محسوب نمی‌شود، به معنی آزادی حتمی او از زندان نیست.

سرحان که اردنی- فلسطینی متولد قدس است از اردن به آمریکا رفت و کندی را در مسیر انبار این هتل هدف گرفت و خیلی زود هم به جرمش اعتراف کرد.

او ابتدا به قتل و ضرب و جرح به قصد قتل محکوم شد و برایش حکم اعدام صادر شد؛ اما این حکم بعدا با امکان آزادی مشروط به ابد تبدیل شد.

سرحان در یک مصاحبه تلویزیونی از زندان در سال ۱۹۸۹ گفت که کندی را به این دلیل ترور کرده است که در مورد پیشنهاد سناتور در جریان کارزار ارسال هواپیماهای نظامی برای حمایت از رژیم صهیونیستی احساس خیانت کرده است، او بعداً گفته بود که تیراندازی را به خاطر نمی‌آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها