کد خبر: 673550
تاریخ انتشار :

شناسایی ۴۲۰ افسر اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل توسط وزارت اطلاعات

تسنیم/ در غرفه راه‌های ارتباط سازمان‌های جاسوسی با افراد در نمایشگاه تبیینی «روایت میدان» آماری مهم و مستند از دستگاه‌های اطلاعاتی و افسرانی که علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند به نمایش گذاشته شده است: 51 سرویس اطلاعاتی بزرگ دنیا، 240 افسر اطلاعاتی آمریکا، 175 ستاد جامعه اطلاعاتی، 40 ایستگاه فرامنطقه‌ای، 180 افسر رژیم صهیونیستی در منطقه و 105 افسر اطلاعاتی مستقر در منطقه. ضمنا بیان شده طبق آمار و به‌صورت میانگین، سالانه بیش از 500 ارتباط اطلاعاتی توسط وزارت اطلاعات کشف می‌شود.

شناسایی ۴۲۰ افسر اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل توسط وزارت اطلاعات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نمایشگاه تبیینی «روایت میدان» به همت وزارت اطلاعات به‌مناسبت هفته‌ سربازان گمنام امام زمان(عج) برگزار شد تا آخرین برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات، صحنه‌گردانی‌ها و پشت‌پرده‌های اغتشاشات 1401 به اطلاع عموم برسد.

در این گزارش روایت خبرنگار تسنیم از نمایشگاه وزارت اطلاعات به‌منظور اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ها، پشت‌پرده و اقدامات در اغتشاشات ۱۴۰۱ را می‌خوانید.

مراجعه‌کنندگان در اولین غرفه توسط راوی مقدمه‌ای از تهاجمات و برنامه‌ها علیه انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته را می‌شنوند؛ اقداماتی که از نخستین‌روزهای پیروزی انقلاب توسط آمریکایی‌ها در ابعاد مختلف انجام می‌گرفت و هجمه‌های دشمنان علیه مولفه‌های اقتدار نظام از سال 1357 تاکنون به نمایش گذاشته شده است؛ اقداماتی از ترور شهید مطهری در ابتدای پیروزی انقلاب و موارد مشابه آن گرفته تا کشتار مردم توسط منافقین، دفاع مقدس، تهاجمات فرهنگی، هجمه‌های سیاسی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌دست نیروهای تروریست آمریکایی در سال 1398 و سپس به وقایع رخ‌داده در 200 روز اخیر پرداخته می‌شود.

غرفه‌ی بعدی که تحت عنوان «محاصره در دنیای مجازی» برپا شده، اشاره به شبکه‌های مختلف و متعدد ماهواره‌ای و اینترنتیِ فعال در  اغتشاشات و هم‌چنین تأثیرات فضای مجازی بر شناخت مخاطب را بیان می‌کند. همان نکته‌ای که در ایام گذشته دیدیم دشمن سعی داشت بر باورها و شناخت افراد تأثیر بگذارد و از همین رو کلیدواژه «جنگ شناختی» در این برهه مطرح شد. هم‌چنین ابزارهای تبلیغ و تحریک مخاطب به نافرمانی و اغتشاش به نمایش گذاشته شده است.

حاشیه‌نگاری؛ بین غرفه‌ها اینفوگرافی اقدامات آمریکا از سال 1357 تا سال 1392 در ابعاد پنج‌گانه‌ی امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی نصب شده که با بیان اهداف آمریکا علیه انقلاب، با معرفی ابزارهای به‌کارگرفته شده نشان می‌دهد چه نتایج و دستاوردهایی برای کشور داشته است.

«جهاد تبیین» راهکار خنثی‌سازی اتاق فرمان دشمن

غرفه‌ی بعدی «اتاق فرمان» نام دارد و به تبیین آمران، بازیگران و صحنه‌گردانان اغتشاشات 1401 می‌پردازد. مقاصد دشمن در اغتشاشات پاییز امسال معرفی شده و بیان می‌شود که از جمله اهداف مهم دشمن که برای آن هزینه‌های بسیار هم کرد، تجزیه‌ی ایران به 8 کشور بود اما در نقطه‌ مقابل، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفته می‌شود «جهاد تبیین» راهکار خنثی‌سازی این اتاق فرمان است.

مخاطب در ادامه با مشاهده داده‌ها و اسناد در می‌یابد که این اغتشاشات از قبل برنامه‌ریزی شده بوده و دشمن این زمان فرصت را برای اجرا مناسب دیده است. در ادامه نقش‌آفرینی‌ها و صحنه‌گردانی شبکه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی، ایران‌اینترنشنال و ...، گروه تروریستی داعش، منافقین و کومله به اطلاع مراجعه‌کنندگان می‌رسد.

1401122313311239027234254

در غرفه‌ دیگر، تهاجم و جنگ ترکیبی که در دستورکار وزارت خارجه آمریکا بوده به تصویر کشیده شده و بیان می‌شود آن‌ها برای اغتشاشات سعی داشتند از طریق برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله دوره‌های نافرمانی مدنی، شبکه‌سازی در موضوعات گوناگون، به‌کارگیری زنان، آموزش شهروند-خبرنگار و سایر دوره‌های آموزشی زمینه را برای اقدام علیه ایران فراهم کنند.

تشریح اقدامات از قبل تا بعد از آشوب‌ها

در ادامه با اشاره به بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در زمینه اغتشاشات بیان می‌شود اقدامات دشمن در آشوب‌های گذشته به سه‌دسته تقسیم می‌شود: «پیش از آشوب»، «حین آشوب» و «پساآشوب».

پیش از آشوب- اقداماتی از قبیل ائتلاف سرویس‌های جاسوسی برای زمینه‌سازی آشوب؛ تلاش برای بحران‌سازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی؛ برگزاری دوره‌های جنگ ترکیبی؛ نقش اندیشکده‌ها و موسسات آمریکایی؛ ارتباط مالی سرشبکه‌های خارجی با مزدوران داخلی؛ ساماندهی شبکه اراذل و اوباش؛ سندیکاسازی و پیوند آنها با هم در زمینه تلاش برای تأثیرگذاری بر اصناف و اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان، دانشجویان، کارگران بیان می‌شود.

1401122313311348427234254

حین آشوب- در این‌زمان دو دسته اقدام مهم انجام گرفته است: اقدامات آمریکا در حوزه فناوری و رسانه که در توییتر، اینستاگرام و حملات سایبری صورت گرفته است. کارهایی از جمله 10 برابر کردن ظرفیت انتشار پیام و ایجاد بیش از 50 هزار کاربر جعلی در یک ماه در توئیتر؛ برهم زدن قوانین و مقررات رایج در اینستاگرام برای انتشار پست‌های مرتبط با آشوب‌ها؛ حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور.

در این برهه به حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب و ملاقات اعضای «CIA» با سران این گروهک‌ها و درخواست برای ایفای نقش در اغتشاشات اشاره شده است.

پساآشوب- اقدامات اصلی برای زنده نگه‌داشتن اغتشاشات با تلاش برای اجماع بین‌المللی علیه ایران، تحریک به اعتصاب در اصناف مختلف، دامن‌زدن به بستن مغازه‌ها و بازارها، تبدیل هر اعتراض مدنی به آشوب خونین و تلاش به تعطیلی کشاندن مدارس و دانشگاه‌ها معرفی می‌شود.

در ادامه تلاش‌های صورت گرفته در ایام اغتشاشات از جمله حمایت مقامات آمریکا و اروپا از آشوبگران، خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری که خنثی شد و طرح انفجار در یک مرکز حساس صنعتی به‌صورت جداگانه و ویژه به نمایش گذاشته شده است که در ادامه با جزئیات آن آشنا می‌شوید.

جزئیات عملیات موساد

از جمله بخش‌های مهم این نمایشگاه که برای اولین‌بار در این حد منتشر شد، ماجرای عملیات موساد برای انفجار بود که چهار نفر عوامل آن که در دو کشور آفریقایی آموزش‌های لازمه را دیده و چندین‌بار این عملیات را شبیه‌سازی کرده بودند و چند روز قبل از اجرا دستگیر می‌شوند.

طبق اطلاعات مندرج در نمایشگاه، قرار بوده کارخانه‌ای در کشور منفجر شود و مواد منفجره گسترده‌ای نیز برای آن تدارک دیده شده بود که همگی ضبط و طبق برآورد کارشناسان تا شعاع 1000 متر توان تخریب داشت و می‌توانست معادل 142 اتوبوس، یا 200 کامیون، یا 21 هواپیما، یا 3 ناو و یا 250 خودرو را تخریب کند.

1401122313311146827234254

در «روایت میدان» به غرفه‌ی راه‌های ارتباط سازمان‌های جاسوسی با افراد مواجه می‌شوید؛ عوامل و ابزارهای به‌خدمت‌گرفتن یک فرد برای جاسوسی در این غرفه نام برده و توضیح داده می‌شود. در بخش دیگر نیز، درخت نمادین انقلاب اسلامی قرار داده شده که افسران و سازمان‌های جاسوسی برای ریشه‌کن کردن آن تلاش می‌کنند.

آمار فعالیت‌های اطلاعاتی علیه ایران

در این غرفه آماری مهم و مستند از دستگاه‌های اطلاعاتی و افسرانی که علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند به نمایش گذاشته شده است: 51 سرویس اطلاعاتی بزرگ دنیا، 240 افسر اطلاعاتی آمریکا، 175 ستاد جامعه اطلاعاتی، 40 ایستگاه فرامنطقه‌ای، 180 افسر رژیم صهیونیستی در منطقه و 105 افسر اطلاعاتی مستقر در منطقه. ضمنا بیان شده طبق آمار و به‌صورت میانگین، سالانه بیش از 500 ارتباط اطلاعاتی توسط وزارت اطلاعات کشف می‌شود.

مدرسه‌ی آشوب؛ آموزش خرابکاری و نمایش سلاح‌های مکشوف در اغتشاشات

غرفه بعدی «مدرسه آشوب» نامگذاری شده است؛ این‌جا گزارش و نمونه‌هایی از آموزش‌های آشوب‌افکنی، اغتشاشات و آتش‌افروزی در شبکه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها از جمله علی کریمی و غیره به بازدیدکنندگان معرفی شد.

هم‌چنین برخی اقلام مکشوفه و ابزارآلات اغتشاش به نمایش گذاشته شده است؛ اقلامی هم‌چون کوکتل‌مولوتوف دست‌ساز، شوکرهای برقی،  شمشیر، قمه، افشانه اشک‌آور، چاقو، تیغ کاتر و ...

ضمنا سلاح‌های مورد استفاده اغتشاشگران به نمایشگاه آورده شده است؛ نکته قابل توجه اینکه برخی سلاح‌هایی که آشوب‌گران با آن اقدام به تهدید و ارعاب می‌کردند، نمایشی بوده و جنگی نبوده است؛ مانند برخی فندک‌ها که شبیه به اسلحه کمری بود. ولی در کنار آن، سلاح‌های جنگی مانند کلاشینکف و انواع شات‌گان هم به خیابان آورده شده بوده که در تصویر مشاهده می‌کنید.

تلاش برای سوریه‌سازیِ ایران

در نمایشگاه گفته می‌شود یکی از اهداف دشمن در ناآرامی‌های 1401 جنگ داخلی و ناامنی و در نتیجه سوریه‌سازیِ ایران بود و می‌خواستند با ناامنی و جنگ خیابانی، بر ایران مسلط شده و به تجزیه‌ی کشور دست بزنند. در غرفه‌ای روند جنگ در سوریه به تصویر کشیده شده و برخی سلاح‌های جنگی که در مرزها کشف شده بود به نمایش در آمده است.

از جمله اتفاقات تلخ برای ایرانیان، واقعه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز بود که 4 آبان‌ماه رخ داد و به شهادت 13 نفر اعم از زن و مرد و کودک منجر شد. حادثه‌ای که عوامل آن دستگیر شدند و تعقیب دیگر دست‌اندرکاران آن ادامه دارد. در غرفه‌ای این واقعه تروریستی به‌صورت سه‌بعدی و در ترکیبی از انیمیشن و تصاویر واقعی برای مخاطبین به نمایش گذاشته شده است.

1401122313311287427234254

حاشیه‌نگاری؛ این یک نمونه واقعی از پیام یک مخاطب به کانال بی‌بی‌سی برای ارسال فیلم و تأکید آنان بر لزوم بی‌حجاب بودن خانم‌ها حتی در کلیپ‌های ارسالی است.

رونمایی از کتاب «زن زندگی آزادی»

در پایان دو کتاب درباره اغتشاشات به مراجعین هدیه داده شد؛ کتاب «یک ون شبهه» حاوی شبهات و پاسخ به آن در زمینه آزادی، زنان و دیگر موارد؛ هم‌چنین کتاب دیگر هم «زن زندگی آزادی» که در قالب داستان در این نمایشگاه رونمایی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها