کد خبر: 673669
تاریخ انتشار :

شورای امنیت مانع‌تراشان در مسیر انتخابات لیبی را تهدید کرد

شورای امنیت تهدید کرد کسانی که روند موفقیت آمیز گذار سیاسی در لیبی را مختل می‌کنند، تحریم‌ خواهد کرد. این شورا بار دیگر حمایت خود را از فرستاده سازمان ملل اعلام کرد.

شورای امنیت مانع‌تراشان در مسیر انتخابات لیبی را تهدید کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از شبکه المیادین، شورای امنیت امروز،‌ جمعه تهدید کرد، علیه کسانی که مانع تکمیل روند گذار سیاسی به شکل موفقیت آمیز شوند از جمله در برگزاری انتخابات مانع تراشی کنند، تحریم‌هایی را اعمال می‌کند. شورای امنیت همچنین از فعالیت عبدالله باتیلی فرستاده سازمان ملل به لیبی حمایت کرد.

این شورا افزود: افراد یا سازمان‌هایی که صلح یا ثبات و امنیت در لیبی را تهدید یا در تکمیل فرایند سیاسی مانع تراشی می‌کنند براساس تحریم‌های شورای امنیت مجازات می‌شوند. این شورا از نقش مصر در انجام مذاکرات بین شورای عالی کشور و پارلمان لیبی استقبال و از پیشرفت تدریجی احراز شده در چارچوب قانونی انتخابات لیبی و اصلاحات شماره ۱۳ در منشور قانون اساسی تقدیر کرد.

در فوریه گذشته پارلمان لیبی اصلاحات شماره سیزده در منشور قانون اساسی را اعلام کرد (قانون اساسی موقت بعد از سرنگونی معمر قذافی) تا پایگاه قانونی برای برگزاری انتخابات باشد. شورای عالی کشور نیز این روند را به ثمر نشاند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها