کد خبر: 673968
تاریخ انتشار :

بازی انتخاباتی جمهوریخواهان در جنگ اوکراین

آیا بایدن تا قبل از سال 2024 به جنگ پایان می دهد؟

این روزها، بحث های انتخاباتی در آمریکا شدیدا داغ است، خصوصا اینکه رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان نیز با حضور ترامپ و دی سانتیس ( فرماندار فلوریدا) جدی تر شده است. یکی از موضوعاتی که طرفین در خصوص آن اتفاق نظر دارند، عدم مداخله بیشتر در جنگ اوکراین است. به عبارت بهتر، دو نامزد اصلی جمهوریخواهان که بیشترین محبوبیت را در نزد رای دهندگان این حزب دارند،منتقد رویکرد بایدن در قبال جنگ اوکراین بوده و معتقدند که دولت آمریکا تمرکز زیادی را بر روی این جنگ و حمایت از دولت زلنسکی صرف کرده است.

 آیا بایدن تا قبل از سال 2024 به جنگ پایان می دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نظر می رسد طی روزهای آتی، موضوع جنگ اوکراین به مبحثی داغ تر در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری2024 تبدیل شود، خصوصا آنکه احتمال دارد ترامپ در سخنان انتخاباتی خود آنرا به بحران اقتصادی وبانکی جدید در داخل آمریکا ربط دهد! این رویکرد قبلا نیز از سوی رئیس جمهور سابق ایالات متحده مسبوق به سابقه بوده است. فرماندار فلوریدا که احتمالا به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست، می‌گوید درگیر شدن بیشتر در مناقشه ارضی میان روسیه و اوکراین در راستای منافع ملی ایالات متحده نیست.در هر حال،  نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که «رونالد دی‌سانتیس» فرماندار کنونی فلوریدا جدی‌ترین تهدید برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای گرفتن نامزدی حزب جمهوری‌خواهشان و حضور در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است. در توییتر پاسخ‌ها به پرسشنامه‌ای از نامزدهای جمهوری‌خواه و نامزدهای احتمالی درباره جنگ در اوکراین را منتشر کرد.دی‌سانتیس در این خصوص می گوید:

" در حالی که آمریکا منافع ملی حیاتی بسیاری دارد.،  درگیر شدن بیشتر در یک مناقشه ارضی میان اوکراین و روسیه اصلا جزو آنها نیست. تامین مالی بالقوه دولت بایدن با «چک سفید» از این درگیری «تا هر زمانی که طول بکشد»، بدون اینکه هیچ هدف یا پاسخگویی مشخصی وجود داشته باشد، توجهات را از مهم‌ترین چالش‌های کشورمان منحرف می‌کند."

در چنین شرایطی ممکن است دولت بایدن در مبارزات انتخاباتی به کرات از سوی رای دهندگان ( خصوصا رای دهندگان مستقل که آرای آنها دارای اهمیت ویژه ای در ایالات حساس وسرنوشت ساز می باشد) بابت رویکرد خود در تامین مالی و نظامی اوکراین در جنگ با روسیه مورد انتقاد شدید قرار گیرد. این همان موضوعی است که منجر به وحشت دموکراتها می شود! دولت دموکرات بایدن میلیاردها دلار کمک نظامی برای اوکراین فراهم کرده و شرکای بین‌المللی خودش را هم برای حمایت از این کشور در مقابل روسیه بسیج کرده است.همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن باید از «تغییر رژیم» در روسیه حمایت کند، تاکید کرده است :

" خیر ما باید از تغییر دولت در ایالات متحده حمایت کنیم، این خیلی خیلی مهم‌تر است. دولت بایدن کسی است که ما را وارد این آشفتگی کرد."

در چنین شراطی پیش بینی می شود که بایدن قبل از فرا رسیدن رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ، به جنگ اوکراین پایان دهد! البته اینکه رئیس جمهور آمریکا و همراهانش چگونه قصددارند این اقدام را صورت دهند، جای سوال دارد! ممکن است بایدن به طرح استراتژیستهایی مانند کسینجر در خصوص واگذاری کریمه به روسیه در ازای عقب نشینی روسها از مناطق چهارگانه شرق اوکراین ( ژاپورژیا، خرسون، دونتسک و لوهانسک) تن دهد یا طرح جایگزینی را در خصوص پایان دادن به جنگ ارائه کند.به نظر می رسد عده ای ازدموکراتها طی ماههای پیش رو، بیش از گذشته به بایدن درخصوص پایان دادن به جنگ اوکراین فشار بیاورند زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که  ادامه این رویکرد از سوی دولت بایدن، می تواند به پاشنه آشیل دموکراتها در حوزه سیاست خارجی( خصوصا در انتخابات ریاست جمهوری2024 میلادی) تبدیل شود. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها