کد خبر: 678848
تاریخ انتشار :

تنها برگ برنده انتخاباتی بایدن

ترامپ در ایالات شناور وضعیت خوبی ندارد

دی سانتیس، رقیب جمهوریخواه ترامپ عزم خود را برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا جزم کرده است، اما او مسیر دشواری را در مواجهه با رئیس جمهور سابق آمریکا در پیش خواهد داشت. آخرین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نشان می‌دهد فاصله بین دو نامزد جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، و ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، در حال کاهش است.به گزارش نیویورک‌پست و با استناد به نظرسنجی تازه ان‌بی‌سی، بیشتر پاسخ‌دهندگان آمریکایی به نامزدی دوباره ترامپ ۷۶ ساله و بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا برای تصدی بالاترین مقام اجرایی این کشور در سال ۲۰۲۴ تمایلی ندارند.

ترامپ در ایالات شناور وضعیت خوبی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس نظرسنجی اخیر ان‌بی‌سی ، پیش‌بینی می‌شود ۴۶ درصد رای‌دهندگان در انتخابات درون حزبی ترامپ را به عنوان نخستین گزینه خود برگزینند. حال آنکه ۳۱ درصد آن‌ها ران دسانتیس را انتخاب نخست خود می دانند. اما نکته جالب توجه اینکه اگر دی سانتیس به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان راهی دورنهایی انتخابات ریاست جمهوری شود، شانس بیشتری برای غلبه بر ترامپ خواهد داشت.در نظرسنجی چند هفته پیش، ۵۷ درصد پاسخ‌دهندگان ترامپ و ۳۱ درصد دسانتیس را به عنوان گزینه نخست انتخاب کرده بودند و گرچه در هر دو نظرسنجی ترامپ پیشتاز است، مقایسه آن‌ها نشان می‌دهد فاصله بین دو نامزد در حال کاهش است.از سوی دیگر، بر اساس نظرسنجی ان‌بی‌سی، ۷۰ درصد آمریکایی‌ها به نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری تمایلی ندارند. ۵۰ درصد این مخالفان سن او را دلیل خود ذکر کرده‌اند.در همین حال آشکار شد که ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان فکر نمی‌کردند ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود.

نظرسنجی ان‌بی‌سی همچنین نشان می‌دهد که با وجود صدور کیفرخواست جنایی علیه دونالد ترامپ و تحقیقاتی که در مورد پرونده او در جریان است، بیش از دوسوم شرکت‌کنندگان در انتخابات درون‌حزبی از او حمایت می‌کنند. ۶۸ درصد در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات درباره ترامپ «تلاشی با انگیزه سیاسی برای متوقف کردن او» است، پاسخ مثبت داده‌اند.با این همه، در این نظرسنجی بایدن همچنان کمی محبوب‌تر از ترامپ است. ۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نگرش مثبتی دارند، حال آنکه ۴۸ درصد نگاهشان به او منفی است. در مقابل، ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نظر مثبت دارند و ۵۳ درصد نگاهی منفی.نظرسنجی ان‌بی‌اس نمونه‌ای یک‌هزار نفری (۸۶۱ نفر از طریق تلفن) را بررسی کرد. حاشیه خطا برای تعمیم نتایج ۳.۱ درصد و حاشیه خطا برای نظرسنجی درباره رای‌دهندگان در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان (با شرکت ۲۹۲ نمونه) شش درصد اعلام شد.

نکته قابل توچه این است که در چهار ایالت نوادا، آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا، ترامپ در مقابل بایدن موقعیت خوبی ندارد. یعنی اگر ترامپ به دور دوم انتخابات راه پیدا کند،احتمالا در این چهار ایالت حساس و سرنوشت ساز دوباره ( به مانند سال 2020 میلادی) از رقیب دموکرات خود شکست خواهد خورد.در این صورت، بایدن پیروزی نسبتا بی دردسری را در برابر ترامپ تجربه خواهد کرد. اما این قاعده در خصوص دی سانتیس صدق نمی کند! اگر دی سانتیس بتواند در رقابتهای درون حزبی ترامپ را شکست داده و راهی دورنهایی رقابتها شود، در ایالات شناور که سرنوشت انتخابات را به عنوان ایالات سرنوشت ساز و کلیدی تعیین خواهند کرد، وضعیت بهتری خواهد داشت. حتی پیش بینی می شود که وی بتواند بایدن را در دو ایالت مهم ویسکانسین و میشیگان نیز شکست دهد.از این رو شاید راهیابی ترامپ به دور پایانی انتخابات، آرزوی بایدن و بسیاری از دموکراتها باشد ! در این صورت ، حدود 30 درصد از جمهوریخواهان آرای خود را در دور نهایی به سود رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا به گردش در نخواهند آورد. این دقیقا همان چیزی است که بایدن و دموکراتها می خواهند......

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها