کد خبر: 626057
تاریخ انتشار :

وانت جدید سایپا / وقتی ساینا وانت می‌شود + عکس

سایپا ویدیویی از بازدید رستم قاسمی از خطوط تولید و مرکز تحقیقات این شرکت منتشر کرده که در بخش‌هایی از آن محصول جدید این شرکت که در سگمنت Coupe Utility قرار دارد، دیده می‌شود. پروژه‌ای که هر چند در تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر به این زودی‌ها نباید منتظر آن بود، اما وعده‌های مربوط به آن نشان می‌دهد عرضه آن چندان دور نیست.

وانت جدید سایپا / وقتی ساینا وانت می‌شود + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 از سال گذشته جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا در مجمع سالانه این شرکت پس از اعلام توقف تولید پراید اعلام کرد نسخه وانت این خودرو تا زمان معرفی جایگزین آن در سال 1400 ادامه خواهد داشت.

پس از آن نیز مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل سایپا در خصوص این پروژه گفته بود، پیکاپ جدید این شرکت بر پایه پلتفرم کشیده شده پراید طراحی شده و فضای کابین بیشتری نسبت به سایپا 151 دارد.

حالا در تصاویری که از ویدیو منتشر شده از سوی سایپا به دست آمده، می‌توان دید که درها، ستون A و شیشه جلوی این خودرو با محصولات پلتفرم X200 سایپا مشترک است و یک لچکی کوچک پشت ستون B این خودرو قرار دارد که موجب می‌شود فضای پشت صندلی‌ها بزرگ‌تر و کابین راحت‌تری نسبت به سایپا 151 داشته باشد. این سبک از طراحی را می‌توان در خودروهایی مانند نسخه پیکاپ تندر 90، فیات استرادا و پژو هوگار نیز مشاهده کرد.

خودروهایی که در کلاس Coupe Utility قرار می‌گیرند، در واقع سدان‌هایی هستند که برای حمل بارهای کوچک درون شهر یا فضاهای کارگاهی مناسب‌سازی شده‌اند. این خودروها معمولا دارای دو در هستند و فضای بار آن‌ها بر خلاف وانت‌های دیگر با بدنه یکپارچه است. با این حال از سال 2000 به این دسته خودروها پیکاپ هم گفته می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های طراحی وانت جدید سایپا می توان به دستگیره‌های آسان بازشو (ایزی اوپن)، روف رک و محافظ‌های پلاستیکی که ظاهرا دورتادور خودرو را پوشانده اشاره کرد.

وانت جدید سایپا احتمالا مانند دیگر خودروهای پلتفرم X200، به موتور 1.5 لیتری 8 سوپاپ تنفس طبیعی M15 مجهز شده که توان تولید 87 اسب بخار  و 128 نیوتن متر را دارد.

طرحی که مشاهده می‌کنید، توسط تیم اتومبیل فارسی و بر مبنای تصاویری است که از ویدیوی منتشر شده از سوی سایپا تهیه شده و احتمالا بخش‌هایی از آن با نمونه نهایی وانت جدید سایپا متفاوت است.

تصویر زیر مربوط به پروژه وانت تیبا است، البته فعلا برنامه‌ای برای تولید انبوه این خودرو ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها