کد خبر: 634918
تاریخ انتشار :

گمانه زنی ها در باره علت اختلال پروازهای شرکت سوث وست آمریکا

لغو بسیاری از پروازهای برنامه ریزی شده شرکت هواپیمایی سوث وست آمریکا در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته، به رغم بیانیه های رسمی، موجب گمانه زنی هایی درباره اعتراض خلبانان و کارکنان این شرکت به فرمان واکسیناسیون اجباری دولت فدرال شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 از روزنامه واشنگتن پست؛ این شایعات حاکیست که بسیاری از خلبانان و کارکنان این شرکت به علت مخالفت با اجباری شدن تزریق واکسن کووید – ۱۹، دست از کار کشیده و پروازها را با اختلال روبه رو کرده اند.

رسانه های سنتی ایالات متحده به نقل از بیانیه های سوث وست، اتحادیه خلبانان این شرکت و سازمان هوانوردی فدرال، با رد گمانه زنی های گسترده شبکه های مجازی درباره علت لغو و تاخیر گسترده در پروازهای برنامه ریزی شده در نتیجه اعتراض یک خلبان به دریافت اجباری واکسن، اعلان کرده اند که مدرکی برای اثبات این سخن در دست نیست.

اما رسانه ها و شبکه های اجتماعی راست گرا در جهان موازی مجازی، به این گمانه زنی ها دامن زده اند و حتی قانونگذاران جمهوری خواهی مانند اندی بیگس و سناتور تد کروز، از کارکنان این شرکت با تصور مبارزه با دریافت واکسن اجباری، حمایت کرده اند.

تاکر کارلسون مجری برنامه فاکس نیوز نیز بدون ارائه مدرکی، مطالب مشابهی گفته مبنی براینکه شماری زیادی از خلبانان سوث وست با اعلان بیماری، فعالیت این شرکت را مختل کرده اند که اقدامی کاملا پایه ای برای نافرمانی غیرخشونت آمیز مدنی به شمار می رود و در خانه هایشان مانده اند.

او مطلب خود را به خلبانی که می خواست ناشناس بماند، نسبت داد و با یک خلبان معترض به اجباری شدن واکسن نیز گفتگوی زنده کرد که ظاهرا با این شرکت، قرارداد نداشته است.

اما این واقعیت که هیج یک از خلبانان این شرکت، این شایعه را تائید نکرده اند، این تصور را که اجباری شدن واکسن، موجب لغو شدن پروازها شده را تضعیف می کند. ظاهرا انگیزه آغاز و تقویت این شایعه، دادخواست روز جمعه اتحادیه خلبانان سوث وست در اعتراض به اجباری شدن واکسن درست پیش از لغو شدن ناگهانی هزاران پرواز بوده، هر چند به معنی مرتبط بودن این ۲ رخداد نمی تواند باشد.

سوث وست در چهارم اکتبر (12 مهر ماه) به خلبانان و کارکنانش اعلان کرد که باید از دستور اجباری شدن واکسن جو بایدن رئیس جمهوری پیروی کند و گرنه قراردادهای این شرکت با دولت فدرال باطل خواهد شد. این شرکت افزود: همه کارکنان یا باید واکسن بزنند یا مدارک مذهبی، پزشکی یا ناتوانی جسمانی ارایه دهند تا ارتباط کاری آنان با شرکت ادامه یابد.

صدها تن از کارکنان معترض شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز شامل خلبانانش روز جمعه هم زمان با شکایت اتحادیه خلبانان سوث وست، در برابر ستاد آن شرکت در فورت وورث گردآمده بودند.

سوث وست در پی این رخدادها، روز شنبه اعلان کرد که بسیاری از پروازهایش (بیش از ۸۰۰ پرواز) لغو شده و ۶۲۲ پرواز دیگر با تاخیر اجرا می شود و علت این اختلال ها را به هوای نامساعد، مشکلات فنی و فرودگاهی، کمبود کارکنان به علت نزدیک بودن یک تعطیل ملی و استراحت برخی کارکنان برج های مراقبت در پی تزریق واکسن نسبت داد.

شرکت هوانوردی فدرال نیز این اختلال ها را به هوای نامساعد، رزمایش ارتش و کمبود کارکنان برج های مراقبت نسبت داده است.

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها