کد خبر: 627193
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با حمیدرضا فولادگر؛

روحانی گلستان تحویل نگرفت اما اوضاع خیلی بدتر شد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: انشاءالله خدا به آقای رئیسی کمک کند و همه صاحب نظران، تشکل ها، گروه های سیاسی و رسانه ها حمایت جامعی انجام دهند تا دولت آینده بتواند در حل مشکلات کشور موفق باشد.

روحانی گلستان تحویل نگرفت اما اوضاع خیلی بدتر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: حمیدرضا فولادگر درباره تفاوت شرایط شروع دولت رئیسی با آغاز کار دولت روحانی به نامه نیوز گفت: زمانی که آقای روحانی دولت را از آقای احمدی نژاد تحویل گرفت، تحریم های مرحله اول شروع شده بود، یک تفاوت نرخ ارز همان زمان پیش آمده بود بنابراین آن موقع هم شرایط سختی بر کشور حاکم بود، با این وجود معتقدم شرایط اقتصادی در مقایسه با 8 سال پیش بدتر شده است.

وی افزود: اخیر آقای احمدی نژاد یک نامه به آقای روحانی نوشت و نقد مفصلی به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم انجام داد، هرچند بخش هایی از این نامه درست است اما آقای احمدی نژاد نباید فکر کند که گلستان تحویل آقای روحانی داد. بسیاری از مشکلات ساختاری هستند که آقای احمدی نژاد می توانست در همان زمان دولت خودش آنها را اصلاح کند.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: معتقدم امروز باید واقعیت ها روشن شود که آقای رئیسی کشور را در چه شرایطی می خواهد تحویل می گیرد و الان آسیب ها و مشکلات اقتصادی کشور کجاست؟ اما این به آن معنا نیست که دولت سیزدهم تا 2 سال بعد در پاسخ به هر سئوالی بگوید، این مسئله مربوط به دولت قبل می شود و بخواهد با این پاسخ به نوعی از خود سلب مسئولیت کند. این نوع رفتار را از دولت آقای روحانی هم مورد قبول نبود.

وی افزود: دولت سیزدهم باید براساس یک "برنامه تحول" به حل مشکلات و آسیب های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور ورود کند و برای اصلاح ساختارهای مالی، افزایش درآمد و تولید، بهینه کردن هزینه ها و چابک کردن ساختار اجرایی وغیره رویکردهایش مشخص باشد. حالا متناسب با این رویکردها فهرست وزرای پیشنهادی و روسای سازمان های دولتی مشخص شوند که انتظار می رود افرادی توانمند، انقلابی، فسادستیز، عدالت محور و کارآمد باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به محدودیت ها در انتخاب اعضای کابینه و مدیران ارشد دولتی اظهار کرد: امکان آنکه خیلی ها در حلقه نخست مدیریتی کشور قرار بگیرند وجود ندارد بنابراین این پذیرفته نیست گروه ها و جریانات سیاسی که زمان انتخابات از آقای رئیسی حمایت کردند، وقتی می بینند در دولت نیستند، شروع به انتقاد و گلایه کنند.

وی افزود: مسائل اقتصادی کشور بدون توجه به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل حل نیستند. در حوزه سیاست داخلی در عین حال که باید نقد و نقدپذیری و پاسخگویی باشد، باید توجه شود که اگر یک اجماعی در حمایت از دولت نباشد و از همان روز اول بخواهد مقابل دولت کارشکنی شود، این وضعیت شرایط را برای کار کردن بسیار سخت می کند چون دولت دائم با شکاف های سیاسی و اجتماعی مواجه خواهد شد.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: مردم براساس امید به حل مشکلات پای صندوق رأی آمدند و به آقای رئیسی رأی دادند، نباید سطح مطالبات مردمی را به قدری بالا برد که مردم انتظار معجزه از دولت آقای رئیسی داشته باشند.

وی افزود: مبنای کار ما باید اقتصاد مقاومتی باشد، مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند «باید با رویکرد درون زا و برون‌نگر دنبال شود»، یعنی مشکلات اقتصادی بر پایه توانمندی های داخلی حل شوند، در عین حال تعامل با دنیا به ویژه کشورهای همسایه، اوراسیا و اروپا نیز مدنظر باشد یعنی بدون توجه به مسائل بین المللی و دیپلماسی اقتصادی نمی شود، مسائل اقتصادی را حل کرد بنابراین در عین حال که نباید به وعده های غرب اعتماد کرد، دولت آقای رئیسی باید مذاکرات را از وضعیت بن بست خارج کند.

فولادگر با اشاره به راهکارهای پیش رو درباره مذاکرات وین توضیح داد: یک راهکار آن است که مذاکرات را بگذاریم در بن بست بماند، در واقع گفتگوها را تعطیل کنیم و دوباره به نقطه قبل برگردیم. راه دوم زورگویی آمریکا را در مذاکرات بپذیریم. اما هیچ کدام این دو راهکار درست نیست. راهکار سوم ادامه دادن مذاکرات و تلاش و کوشش و چانه زنی برای دفاع از مواضع برحق نظام جمهوری اسلامی است تا به دنیا نشان دهیم که اهل مذاکره منطقی و مستدل و شجاعانه برای دفاع از مواضع مان هستیم.

وی افزود: انشاءالله خدا به آقای رئیسی کمک کند و همه صاحب نظران، تشکل ها، گروه های سیاسی و رسانه ها حمایت جامعی انجام دهند تا دولت آینده بتواند در حل مشکلات کشور موفق باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها