کد خبر: 630113
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با مصباحی‌مقدم؛

با تغییر دولت فورا همه چیز رو به راه نمی‌شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت سیزدهم وارث شرایط بسیار پیچیده است چون تمام مشکلاتی که از دولت های مختلف به دولت بعدی منتقل شده، همه انباشته و یکجا به دولت آقای رئیسی منتقل شده اند.

با  تغییر دولت فورا همه چیز رو به راه نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیزدهم مستقر شد و حالا زمان عمل به وعده هاست. وعده هایی که اگر محقق شوند، این اتفاق می تواند سرمایه اجتماعی دولت را احیا کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره اولویت های کاری دولت سیزدهم گفت: رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد اولویت نخست دولت مهار کرونا است که انتخاب درستی در میان اولویت ها صورت گرفته است. البته در گام بعدی اولویت مهار تورم خواهد بود.

وی افزود: اگر دولت بتواند تا پایان سال تورم را نزولی کند، یک سیگنال خوبی به مردم می دهد که کشور از قله تورم عبور کرده و روند این فاکتور کاهشی خواهد بود. در نتیجه اگر این اتفاق، ثبات قیمت ها در بازار را شاهد خواهیم بود. با این تیم اقتصادی تصور می کنم دولت قادر است خواسته های درست و بجای مردم را برآورده کند؛ منتها باید زمان داد، به انتظار نشست و امیدوار بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اضافه شدن محسن رضایی به تیم اقتصادی دولت یادآور شد: این اتفاق را کمک به آقای رئیسی می دانم چون آقای رضایی اهل فکر است و افرادی را هم دارد که می توانند به او کمک کنند.

وی درباره هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت به ویژه محسن رضایی و مخبر و اینکه کدامیک سکاندار این تیم می شوند، اظهار کرد: هماهنگی بین اعضای این تیم محال نیست. تخصص آقای مخبر اقتصاد نیست. تصور می کنم حضور آقای رضایی کمک خوبی خواهد بود که تیم اقتصادی یکپارچه عمل کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره فرصت دادن مردم به دولت برای اجرای برنامه هایش بیان کرد: باید رسانه ها و مطبوعات و احزاب و جریانات سیاسی برای تبیین افکارعمومی به دولت کمک کنند تا تغییراتی که بناست تحقق پیدا کند، زمان بر است. البته اعتماد عمومی وقتی تحقق پیدا می کند که مردم شاهد این باشند وعده ها به تدریج محقق می شوند.

وی افزود: البته مردم می دانند وقتی یک دولت تغییر می کند فورا همه چیز رو به راه نمی شود؛ مخصوصا این دولت وارث شرایط بسیار پیچیده است چون تمام مشکلاتی که از دولت های مختلف به دولت بعدی منتقل شده، همه انباشته و یکجا به دولت آقای رئیسی منتقل شده اند.

مصباحی مقدم تأکید کرد: بالاترین نرخ تورم، بالاترین نرخ رشد نقدینگی، بالاترین بی ثباتی ها از نظر قیمت ها، بزرگترین بدهی های دولت به بانک مرکزی و صندوق های بازنشستگی و سایر شرایط اقتصادی و اجتماعی قابل حس و لمس همه به دولت آقای رئیسی انتقال پیدا کرده اند. حالا اول باید دلایل به وجود آمدن این مشکلات شناسایی شوند و بعدا یک بنیان جدیدی براساس یک برنامه مدون جهت بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به اجرا درآید. حتما چنین برنامه ای در دستور کار آقای رئیسی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها