کد خبر: 639369
تاریخ انتشار :

تعهد بایدن به ارائه «توانمندی های نظامی بیشتر» به حوزه اروپای شرقی و مرکزی

مشاور رئیس جمهور لیتوانی گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به گروه اعضای حوزه اروپای شرقی و مرکزی ناتو قول "قابلیت های نظامی مضاعف" را داده و متعهد شد که آنها را در تصمیم گیری های مربوط به منطقه مشارکت دهد.

تعهد بایدن به ارائه «توانمندی های نظامی بیشتر» به حوزه اروپای شرقی و مرکزی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، آستا اسکایسگیریته، مشاور رئیس جمهور لیتوانی به خبرنگاران گفت، رئیس جمهور آمریکا به متحدان کشورش اطمینان داد قرار نیست هیچ توافقی با روسیه بر سر منطقه در پشت سر کشورهای این منطقه برقرار شود.

اسکایسگیریته گفت: بایدن گفته است که بدون شما هیچ تصمیمی درباره شما گرفته نخواهد شد.

همچنین در واشنگتن، یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، این رئیس جمهور آمریکا همچنان بر تعهد کشورش به ماده پنج مربوط به دفاع دسته جمعی در منشور ناتو که می گوید حمله مسلحانه به یک عضو ناتو باید حمله به همه آنها تلقی شود، تاکیدکرد.

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو و "به صراحت اعلام کرد که آمریکا و متحدان و شرکایش به اصل هیچ تصمیم یا بحثی درباره اوکراین بدون اوکراین انجام نمی شود متعهد هستند."

گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران شرقی ناتو به دنبال وعده او مبنی برانجام  دیدارهایی سطح بالا با روسیه و متحدان اصلی در ناتو با هدف بحث در مورد نگرانی های مسکو و احتمال "کاهش التهاب در امتداد جبهه شرقی" صورت گرفت.

این مقام ارشد دولت گفت که آمریکا آماده گفتگو در مورد مسائل امنیتی با مسکو است اما بایدن در دیدار ویدیو کنفرانسی خود در روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هیچ امتیازی نداد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها