کد خبر: 621870
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

نامه به رییس جمهور علیه رییسی

تجمع هواداران رئیسی در اهواز کار را به دستور روحانی برای برخورد با نامزدهای متخلف کشاند.

نامه به رییس جمهور علیه رییسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات – عصر چهارشنبه بود که سیدابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاتس جمهور به اهواز رفت و طی این سفر با حضور در تجمع چند هزار نفری - به گفته مجری مراسم 50 هزار نفری - هواداران خود در ورزشگاه تختی اهواز به سخنرانی پرداخت. تجمعی با حواشی فراوان که هنوز هم تمام نشده است. از چیدن صندلی‌ها روی زمین چمن گرفته تا عدم رعایت پروتکل‌ها بهداشت که با واکنش‌های بسیاری همراه شد. بگذریم از اینکه ممانعت از ورود برخی خبرنگاران به این مراسم با اعتراضاتی همراه بود.

انتشار تصاویر مربوط به این مراسم سبب واکنش‌ها و انتقادات تندی بود. قبل از همه عبدالناصر همتی که خود را رقیب جدی و اصلی رئیسی می‌داند با انتشار عکسی از این تجمع در صفحه توییتر خود نوشت: «خسته نباشید رئیسی به کادر درمان».

او در توییت دیرگی نیز در اعتراض به سید ابراهیم رییسی دیگر کاندیدای انتخابات در خصوص تجمع مردم در اهواز نوشت: «رییس جمهور باید فدایی مردم باشد، نه اینکه مردم را فدای خود کند. یک تجمع برای عروسی و شادی مردم برگزار می‌شد، دادستان حتما با برگزار کنندگان آن برخورد می‌کرد، سیمای ملی هم از قاطعیت قضایی می‌گفت. الان کجاست دادستان، کجاست سیمای ملی؟»

کانال تلگرامی رئیسی در دفاع از این مراسم مدعی شد که این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته، در حالی که عکس‌ها و ویدئوها حاکی از چیز دیگری بود. در پی همین ادعا بود که کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو و  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز به تجمع انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اهواز بدون رعایت پروتکل ها واکنش نشان داد و در این باره نوشت: «ترجمان جدیدی از مفهوم فاصله گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل های بهداشتی آنلاک شد! ‌خسته نباشید!»

انتقادها به آنجا رسید که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در خصوص برگزاری تجمع انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در روز گذشته در اهواز، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده بود: «"دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای برگزاری این مراسم در نامه‌ای به مسئول شورای هماهنگی کاندیدای مذکور، با اشاره به مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی کرونا خواستار رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی در حین برگزاری مراسم شده بود و حتی فراتر از کار ویژه و ماموریت خود با دغدغه حفظ حداکثری سلامت شرکت‌کنندگان با استقرار بیش از ۷۰ نفر نیروی بهداشتی قبل از شروع مراسم نسبت به غربالگری مراجعان، تب سنجی، انجام تست رپید و توزیع ماسک نیز اقدام‌ کرده بود، لکن دعوت عمومی منجر به حضور تعداد زیادی از شهروندان و هم‌استانی‌ها در این مراسم شد چنانکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تحت‌الشعاع خود قرار داد.»

این ماجرا اما به اینجا ختم نشد و به دستور روحانی برای برخورد با نامزدها متخلف نیز کشید. رئیس جمهور بعد از دریافت گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از میزان رعایت پروتکل‌ها در تجمعات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات 1400، فعالیت تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی که از بروز برخی تخلفات که از سوی طرفداران برخی نامزدها در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حکایت داشت، دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

روحانی با بیان اینکه کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند، گفت: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.

در این بین اما برخی همچنان به دفاع از این تجمع پرداخته و آن را قانونی دانستند! مثلا «مشرق» نوشت: پیش از آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بود که حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تصویب مصوبه‌ای در این ستاد درخصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدها خبر داد و گفت: «تجمعات انتخاباتی می‌تواند در فضای باز برگزار شود»... شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در خوزستان نیز پیرو همین مصوبه در تاریخ ۱۸ خرداد، درخواست برگزاری تجمع انتخاباتی در ورزشگاه تختی اهواز را به دبیر ستاد مدیریت کرونا استان خوزستان ارسال کرد. دبیر ستاد مدیریت کرونای خوزستان هم در پاسخ به نامه درخواست ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی، برگزاری تجمع انتخاباتی در محل ورزشگاه تختی اهواز را مطابق با مصوبه هفتادمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، بلا مانع دانست.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها