کد خبر: 621936
تاریخ انتشار :

امام جمعه قم: هیچ عذر و بهانه ای برای رای ندادن پذیرفتنی نیست

خطیب نماز جمعه قم گفت: بی تردید حتی یک رای هم در پیشرفت و رشد کشور تاثیر دارد و راه برون رفت از مشکلات امروز مشارکت قوی و انتخاب صحیح است

امام جمعه قم: هیچ عذر و بهانه ای برای رای ندادن پذیرفتنی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: ۲۸ خرداد ماه سال جاری یک روز بزرگ برای ملت ایران است و نگاه شهدا و ملت های مستضعف جهان به صندوق های رای ما دوخته شده است.

وی اضافه کرد: بخش اصلی مشکلات امروز بخاطر تحریم، کرونا، و سوء مدیریت داخلی است و بنابراین هیچ عذر و بهانه ای برای رای ندادن پذیرفتنی نیست.

اعرافی گفت: امروز بدلیل تورم، گرانی و بیکاری نمی توانیم دستاوردهای انقلاب را نبینیم، باید ببینیم چگونه یک ملت به تنهایی در برابر انبوهی از دشمنی ها ایستاده است.

وی بیان کرد: همه مشکلات با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح از بین می رود و این صحبت های من مبتنی بر یک تحلیل دقیق است.

اعرافی گفت: در انتخابات ۲۸ مرداد ماه باید زمینه برای رشد و تعالی بیشتر ملت فراهم گردد و دوستان ما امیدوارتر و دشمنان ناامیدتر شوند.

وی تاکید کرد: تورم، خام فروشی، عدالت اجتماعی، زیرسازی های اقتصادی، خصوصی سازی، آب و محیط زیست، خانواده، کاهش جمعیت، حاشیه نشینی، ناتوانی جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده، اعتیاد، آسیب های اجتماعی، طلاق، محور مقاومت و غیره مهمترین مباحثی است که مسئولان در دوره جدید بدنبال آن باشند و بیش از این به حواشی نپردازند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای مجلس یازدهم و دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه‌ برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حوزه علمیه قم هم اکنون یکصدساله شده و در آستانه ورود به یک صد سال دوم قرار گرفته و آثار و برکات این نهاد علمی در طول یک قرن اخیر قابل وصف و شمارش نیست و آثار علمی این حوزه در طول صد سال اخیر نمونه ای از الطاف الهی و کریمه اهل بیت است.

اعرافی اظهار داشت: قدمت حوزه علمیه در قم محدود به یکصدسال اخیر نیست بلکه قم از هزار و دویست سال قبل حوزه داشت و آیت الله حائری یزدی بنای جدید حوزه های علمیه را بنا نهاد.

وی گفت: منحنی حوزه علمیه قم در طول ۱۲ قرن اخیر دارای فراز و فرودهای زیادی بود اما حوزه قم هیچگاه خاموش نشده است و قم و حوزه دو عنصر درهم تنیده تاریخی هستند و هرگز این دو از همدیگر بصورت کامل جدا نشدند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: در صد سال اخیر به دلیل مهاجرت آیت الله حائری از نجف به قم، سیاست های خصمانه رژیم بعث، اقدامات آیت الله بروجردی و انقلاب اسلامی به تدریج سبب شد تا حوزه قم داری مزیت نسبی به حوزه علمیه نجف اشرف شود.

به گفته وی، سخن گفتن از دانش های حوزوی به معنای نفی دستاوردهای تجربی و علمی مراکز آکادمیک نیست و ما به تمام ساحت های دانشی ارزش قائل هستیم.

اعرافی ادامه داد: در روزگاران گذشته حوزه های علمیه مرجع و محل تمام ساحت های دانشی بود و مراکز دانشگاهی و آکادمیک اخیرا بوجود آمده اند.

وی افزود: در مناظرات انتخاباتی برخی سخنان ناصوابی در خصوص دانش های حوزوی بیان کردند. روزگاری تمام علوم تجربی، عقلی، نظری، الهی و فلسفی در کنار فقه و حدیث در حوزه تدریس می شد اگر این مباحث را قبول ندارید به آثار اندیشمندان غربی در خصوص جایگاه حوزه های علمیه مراجع کنید.

به باور وی، حوزه های علمیه بصورت دائم نظریه پرداز بوده و فقه تشیع بر دانش های بروز استوار است و به همین دلیل دشمنان با علم به اثر گذاری ژرف این نهاد بدنبال تخریب جایگاه حوزه های علمیه بودند.

اعرافی گفت: ما نمی گوییم بدون اشکال هستیم اما حوزه های علمیه جایگاه علم و دانش است و نمی توان ساحت علم را از آن جدا کرد. حوزه علمیه در طول تاریخ سازنده انقلاب های بزرگ و محل رجوع توده های مختلف مردم بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها