کد خبر: 621953
تاریخ انتشار :

زاکانی: به دنبال افزایش جمعیت کشور هستم

ایسنا/ نامزد انتخابات ریاست جموری با بیان اینکه امروز در کشور فقر، فساد، تبعیض و مشکلات متعددی وجود دارد، گفت: سال اول دولت من تغییر ملموسی را در کشور احساس خواهید کرد و چهار سال بعد صورت جدیدی را از کشور شاهد خواهید بود.

زاکانی: به دنبال افزایش جمعیت کشور هستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا زاکانی روز جمعه ۲۱ خرداد در شبکه البرز با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مهمترین انتخابات نقش سرنوشت‌سازی در آینده ما دارد، گفت: این اهمیت از آن جهت است که بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در اختیار رئیس جمهور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، زاکانی افزود: ایران از مردمی خوب، رهبری آگاه، جوانانی پرشور، زنان و نخبگان برخوردار است و وضعیت کنونی به هیچ وجه زیبنده این کشور نیست. این کشور امکانات بزرگی دارد که اگر در استفاده از آن دقت کنیم می‌توانیم مشکلات را مرتفع و گام‌های بلندی برداریم. ما از اسلام و تمدنی چند هزار ساله برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها گل سرسبد و فرصت برای کشور هستند و متعجبم که با وجود همه اینها چطور این همه فقر، فساد، تبعیض و مشکلات متعدد در کشور وجود دارد. امروز تورم بر گرده مردم و معیشت آنها سنگینی می‌کند.این تعارض را باید حل کرد که راه‌حل آن حضور در پای صندوق رأی است.

زاکانی خاطرنشان کرد: دولت ما به اشتباه راهی را طی کرد و تصورش بر این بود که از طریق خارج می‌تواند مشکلات را حل کند در صورتی که تحریم یک استراتژی دقیق برای برخورد با ملت ایران بود و نباید از دشمن انتظار خوبی داشت. ما باید با عقل راه درست را طی کنیم.

وی افزود: من این نگاه را تغییر خواهم داد ما در داخل ظرفیت‌های بیشماری داریم که می‌تواند پلی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم باشد.

زاکانی تصریح کرد: در تورم موجود که دارد کمر ملت را می‌شکند نباید انتظار داشت که حال و رمقی برای مردم باقی بماند، نباید انتظار داشت که مردم لبخند بزنند. مردم در فشار هستند بنابراین باید رویکرد را تغییر و یک طرح نو در انداخت و آن این است که توانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دولت من دولت اصلاح و اقدام است نه حرف و شعار. با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور ما مسیری  را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی بروز پیدا کند. در داخل به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر میزان استقلال و آزادی برای ملت را به ارمغان بیاوریم.

زاکانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته در منطقه و جهان را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور بر مدار عقلانیت اداره نمی‌شود، گفت: این ظلم به اقوام، جوانان، زنان و آحاد ملت ایران است. این سنگ بنا باید درست شود.

زاکانی با اشاره به اینکه برای متناسب‌سازی امور کشور چهار رویکرد تحولی در نظر گرفته شده است، گفت: رویکرد اول در اقتصاد و مدیریت است چون امروز جان همه به لب رسیده چون فشار آنقدر بر گرده مردم بالاست که مردم کمرشان دارد می‌شکند، اما گوش شنوا و چشم بینایی نیست.

وی افزود: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است در این فوریت اساس بر جهش تولید قرار دارد و جهش توید برای ما از یک فوریت بالا برخوردار است. در کنار جهش تولید ما دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم. توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و در کنار آن تمرکزدایی از پایتخت هم در دستور کار قرار دارد.

وی در توضیح تمرکززدایی از پایتخت با بیان اینکه تصمیم‌گیری از مرکز برای کل کشور یک فکر غلط است گفت: اعتباراتی که در بودجه در  نظر گرفته می‌شود چهار دسته است اعتبارات ملی،  اعتبارات ملی استانی، اعتبارات وزارتخانه‌ها و در آخر اعتبارات استان‌ها که در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار می‌گیرد این یعنی سهم استان‌ها از اعتبارات فقط ۱۰ درصد است و برای ۹۰ درصد اعتبارات خارج از استان تصمیم گرفه می‌شود.

زاکانی ادامه داد:  ما به دنبال باز آمایش در استان‌ها هستیم تا بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و با اعطای اختیارات ویژه برای استفاده از اعتبارات، زمینه را برای رقابت ۴۵۰ نقطه کشور فراهم کنیم. این تمرکززدایی امکان این را می‌دهد که تحول رقم بزنیم.

وی در ادامه با تأکید بر مبارزه قاطعانه با فساد در کشور هم گفت: بنده در این زمینه دو دهه تجربه دارم و در این راستا با  دادستان تهران، معاون رئیس جمهور، وزیر اطلاعات، برادر رئیس جمهور و... برخورد کرده‌ام چون می‌دانم نباید ضعیف کشی کرد و  باید ریشه فساد را زد و  به لطف خدا بارها از من شکایت کرده‌اند همه این اسامی که ذکر کردم از شاکیان بنده بوده‌اند ولی با افتخار از این مسیر سربلند بیرون آمدم.

زاکانی با بیان اینکه الان موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است، افزود: مبارزه با سستی‌ها در بدنه اجرایی دولت هم از مسائل اساسی است. بنده اولین اقدامم اصلاح خود دولت است که چالاک، سبک و پاسخگو شود.

وی خاطرنشان کرد: سال اول دولت من تغییر ملموسی را در کشور احساس خواهید کرد و چهار سال بعد صورت جدیدی را از کشور شاهد خواهید بود.

زاکانی در خصوص البرز هم گفت: البرز به ایران کوچک لقب گرفته است. این استان یک دنیا ظرفیت و امکانات دارد اما سایه تهران روی این استان افتاده و عملا نیازمند یک توجه ویژه است که در پس این سایه غفلت نسبت به البرز صورت نگیرد. این استان با اقوام مختلف و حضور یک بافت متنوع شرایطی را فراهم کرده که فرهنگ‌های مختلف در کنار هم حضور  دارند.

وی ادامه داد: ما مفتخر هستیم که در دولت اقدام و اصلاح توجه خودمان را معطوف به جهش تولید کنیم که بیکاری در کشور ریشه کن شود. توجه خود به مهار تورم به ایجاد زیرساخت اساسی برای خدمت و اوج کارآمدی با تکیه به فناوری اطلاعات معطوف کنیم.

زاکانی گفت: امروز فوریت کشور اقتصاد و مدیریت است در حوزه فرهنگ و اجتماع هم نیازمند تعلیم و تربیت، توسعه سلامت، نشاط و رفاه اجتماعی و صیانت از محیط زیست هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه معیشت می‌توانیم سال اول فقر مطلق را در کشور ریشه‌کن کنیم. این شدنی است و اعتبارات آن هم در درون بودجه وجود دارد. هر پروژه‌ای که بنده ارائه می دهم از مهر ماه قابل اجراست. بر این اساس هم ریشه فقر مطلق کنده خواهد شد و هم بازتوزیع ثروت صورت خواهد گرفت  و هم از خلق ثروت کل مردم بهره خواهند برد.

وی با بیان اینکه امروز صاحب مسکن شدن یا یک رویاست گفت: اما در دولت اقدام و اصلاح خود را به مصوبه مجلس برای تولید چهار میلیون مسکن در چهار سال متعهد می‌دانیم. برنامه ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه حمایتی نیز وجود دارد.

زاکانی افزود: امروز در تهران ۵۸ درصد حقوق افراد بابت اجاره یک مسکن ۷۵ متری صرف می‌شود در کرج هم کمتر از این نیست.

این نامزده ریاست جمهوری در پایان گفت: ما به دنبال اصلاحات ساختاری هستیم. در بحث تحکیم خانواده هم به دنبال تسریع ازدواج و افزایش جمعیت هستیم چون جامعه ما در حال پیر شدن است و این زیبنده کشور ما نیست که از جامعه مولد به جامعه مصرف کننده تبدیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها