کد خبر: 622217
تاریخ انتشار :

همتی: وضع بازار بورس را یک ماهه خوب می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جموری گفت:در صورتی که رئیس جمهور شوم وضع بازار بورس را در یک ماه بعد از آن خوب خواهم کرد و برای آن برنامه دارم.

همتی: وضع بازار بورس را یک ماهه خوب می‌کنم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات میزان تورم را در سال اول چقدر کاهش خواهید داد گفت: نرخ تورم در کشور ما به دو عامل جدی وابسته است، نخست ساختار اقتصادی ما تورم زا است و باید اصلاح شود و راه حل آن نیز مشخصا به رابطه سیاست‌های مالی و سیاست‌های پولی و مشکل کسری بودجه و رابطه دولت با بانک مرکزی مربوط می‌شود.
همتی عامل دیگر تورم را موضوع تحریم دانست و گفت: در صورت پیروزی در انتخابات یکی از الویت‌های دولت او تلاس برای برداشته شدن تحریم‌ها خواهد بود تا مسیر تورم تغییر کند.
وی ادامه داد: پیش بینی ما اینست که دامنه تورم در ۴ سال آینده در کشور ما بین ۸ الی ۱۲ درصد باشد.

همتی همچنین گفت: قول می‌دهم در صورت پیروزی در انتخابات استقلال بانک مرکزی را به رسمیت خواهم شناخت.

وی یکی از دلایل گرانی و گرانفروشی‌های غیر معقول در کشور را توزیع نادرست عنوان کرد و گفت: اگر ما بتوانیم مشکل توزیع را حل کنیم موضوع گرانفروشی حل خواهد شد.

همتی در بیان راهکارها و میزان کاهش نرخ بیکاری در دولت او در صورت پیروزی در انتخابات گفت: ما باید تولید پایدار و رشد اقتصادی ایجاد کنیم و با فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه خدمات گردشگری بتوانیم بخشی زا نرخ بیکاری کشور را از این طریق حل کنیم.

وی ادامه داد: استارت آپ‌ها و فین تِک‌ها می‌توانند هجم عظیمی از اشتغال در کشور ایجاد کنند و تمرکز من در دولت آینده در صورت پیروزی بیشتر بر روی این گروه خواهد بود.

همتی گفت: علت اصلی گرانی مسکن بالا رفتن قیمت زمین است که دولت می‌تواند از اراضی تحت اختیاری که دارد و با کمک سازندگان بخش خصوصی کمک کند تا قیمت مسکن کاهش یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورتی که رئیس جمهور شوم وضع بازار بورس را در یک ماه بعد از آن خوب خواهم کرد و برای آن برنامه دارم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها