کد خبر: 623328
تاریخ انتشار :

احوالپرسی سیدحسن خمینی از مهدی کروبی/ تماس تلفنی میرحسین موسوی با محمدرضا خاتمی

دیروز سیدحسن خمینی از مهدی کروبی احوالپرسی کرد و میرحسین موسوی با محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل سابق جبهه مشارکت تماس تلفنی داشت.

احوالپرسی سیدحسن خمینی از مهدی کروبی/ تماس تلفنی میرحسین موسوی با محمدرضا خاتمی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طی چند مدت گذشته و درست از زمانی که دسترسی محصوران به‌ویژه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به تلفن راحت‌تر و اجازه تماس‌ها بیشتر شده، از مادر سهراب اعرابی تا آیت‌الله بیات‌زنجانی، از محمد توسلی تا هادی خامنه‌ای و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی و مذهبی شناخته شده با تماس‌های تلفنی از حصر صدای میرحسین موسوی را شنیده‌اند. در ادامه این تماس‌ها دیروز میرحسین موسوی با محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل سابق جبهه مشارکت تماس تلفنی داشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، آن‌طور که پایگاه خبری-تحلیلی امتداد گزارش داده «رهبر و همراه جنبش سبز در این تماس، ضمن احوالپرسی از محمدرضا خاتمی، با ذکر خاطرات خوب خود از خانواده خاتمی و از جمله مرحوم آیت‌الله خاتمی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت. همچنین محمدرضا خاتمی از صلابت، نشاط در صدا و‌ امیدواری در گفتار میرحسین موسوی با وجود گذشت بیش از ۱۰سال از حصر خانگی او گفت.» 

پیام اخیر میرحسین موسوی از حصر در مورد انتخابات به ‌ویژه در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. اگرچه او در پیام انتخاباتی‌اش مستقیم و صریح از تحریم انتخابات سخن نگفته‌ بود اما بسیاری از پیام رهبر جنبش سبز این برداشت را داشتند که او نیز با طیفی از اصلاح‌طلبان همراه و همصداست که گزینه‌ای در میان چند کاندیدای اخیر نداشته‌ و در نتیجه تصمیم گرفتند در انتخابات مشارکت فعال نداشته ‌باشند و قرار نیست کنشگری سیاسی مشابه سال ۹۲ یا ۹۶ صورت گیرد.

این رویکرد اما با رویکردی که مهدی کروبی، دبیرکل سابق اعتماد ملی اتخاذ کرد، متفاوت بود. مهدی کروبی نه تنها از حضور و مشارکت فعال در انتخابات حمایت کرد بلکه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که رای او عبدالناصر همتی یا به عبارتی تنها کاندیدای نزدیک به اصلاح‌طلبان است که در صحنه رقابت باقی مانده. این تفاوت نگاه به انتخابات میان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حصر برای اولین‌بار بود که تا این حد عیان به نظر می‌رسید.

علاوه بر این بهزاد نبوی نیز دوشادوش مهدی کروبی ایستاد و مشخصا و صراحتا از عبدالناصر همتی حمایت و مردم را تشویق به رای دادن کرد. این تفاوت رویکرد و نگاه باعث ایجاد دوقطبی کاذبی و بزرگنمایی اختلاف در فضای مجازی شد که تقابل‌هایی به دنبال داشت. شاید به همین دلیل بود که پس از برگزاری انتخابات میرحسین موسوی و زهرا رهنورد طی تماس تلفنی با مهدی کروبی از او احوالپرسی کرده و در جریان روند درمانش قرار گرفتند.

همچنین پس از آن‌ هم با تماس تلفنی با بهزاد نبوی از خدمات او برای کشور تشکر کرده و برایش آرزوی سلامتی کردند، اقدامی نمادین که نشان می‌داد اختلاف دیدگاه سیاسی به قطع رابطه آنها نمی‌انجامد. 

علاوه بر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، سیدحسن خمینی نیز طی تماس تلفنی جویای احوال مهدی کروبی شد. آن‌طور که جماران گزارش داده مهدی کروبی به دلیل بروز عارضه‌ای در ستون فقرات صبح دیروز در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. به همین دلیل سیدحسن خمینی طی تماسی تلفنی، ضمن احوالپرسی، سلامتی و شفای او را از خداوند مسالت کرد.

آن‌ هم در حالی که دیروز غلامرضا انصاری، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و البته پزشک جراح کروبی با انتشار متنی کوتاه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از این نوشت که «کروبی عزیز مجددا برای چندمین‌بار بر اثر عود آسیب‌های قبلی مهره‌های کمر تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، ظاهرا در سال‌های اولیه حصر دسترسی به آفتاب نداشته‌اند و به مشکل پوکی استخوان مبتلا شده‌اند.» او که رییس‌جمهور منتخب را خطاب قرار داده بود، در ادامه به «شرایط سنی محصوران و استمرار ۱۱ساله حصر» اشاره کرده و با گلایه از ناکامی روحانی در عمل به وعده رفع‌حصر نوشته است: «مشکل حصر تبدیل به زخم ناسور کشور شده؛ شایسته است رفع حصر را عملی تا آزردگی خاطر مردم مرتفع شود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها