کد خبر: 624637
تاریخ انتشار :

پرونده ویژه «نامه‌نیوز»؛ مردم را عصبانی نکنید/ گفت‌وگو با محمود میرلوحی

باید به سرعت کاری کرد تا مردم بیش از این عصبانی نشوند

محمود میرلوحی گفت: مسئولان وزارت نیرو باید حداقل به مردم بگویند که چه ساعتی در چه منطقه‌ای برق می‌رود. واقعا اطلاع‌رسانی کار سختی نیست و وقتی حتی این میزان از مسئولیت‌پذیری مشاهده نمی‌شود، حتما مردم عصبانی می‌شوند.

باید به سرعت کاری کرد تا مردم بیش از این عصبانی نشوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌یوز: مشکلات پیش پای زندگی مردم ایران یکی دوتا نیست و حالا بر همه مشکلات پیشین، بر فقر، کرونا و بیکاری قطعی برق هم اضافه شده است. حال مردم خوب نیست و به شدت از وضعیت کنونی کلافه شده‌اند؛ حال بدی که البته در سال‌های پیش با بروز اعتراضاتی در سال‌های 98 و 96 همراه شد. حالا و در شرایط کنونی و با توجه به بعضی تجمع‌ها این موضوع را نمی‌توان از نظر دور داشت که اگر اقدامی برای حل مشکلات مردم خاصه قطعی برق صورت نگیرد، بازهم شاهد چنین اعتراضاتی باشیم که حتما منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «جامعه ما سال‌هاست که تحت فشار قرار دارد و مشکل برق بر مشکلات پیشین افزوده شده است؛ وگرنه علاوه بر این تحریم‌ها، کرونا، مشکلات اقتصادی، نرخ پایین سرمایه‌گذاری و... همه و همه مصیبت‌هایی است که سال‌هاست مردم را گرفتار کرده‌‌اند. اکنون می‌بینیم کمبود اشتغال به عنوان یکی از مسائلی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر پولی هم به کشور وارد نمی‌شود و سرمایه‌گذاری قابل توجهی مشاده نمی‌شود. حالا در کنار اینها کرونا و بی‌برقی را هم اضافه کنید. طبیعی است که مردم عصبانی می‌شوند».

او ادامه داد: «مسئولان باید بررسی کنند که مشکل در چیست؟ اگر توان تأمین برق را نداریم، باید نیروگاه‌های جدید ساخته می‌شد و نیروگاه‌های قدیمی و فرسوده بازسازی می‌شد. همه می‌دانند که نیاز به برق در ایران رو به افزایش است خاصه وقتی هوا گرم می‌شود. گویا اکنون حدود 80 هزار مگابایت برق نیاز داریم اما تنها توانایی تأمین 60هزار مگابایت آن وجود دارد».

این فعال سیاسی درباره سوءمدیریت در قطعی برق بیان کرد: «مسئولان وزارت نیرو باید حداقل به مردم بگویند که چه ساعتی در چه منطقه‌ای برق می‌رود. واقعا اطلاع‌رسانی کار سختی نیست و وقتی حتی این میزان از مسئولیت‌پذیری مشاهده نمی‌شود، حتما مردم عصبانی می‌شوند. گرمای تابستان امسال غیرقابل پیش‌بینی نبود و همه کارشناس‌ها از مدت‌ها پیش می‌گفتند که امسال با خشکسالی و گرمای شدید هوا در تابستان مواجهیم؛ پس می‌شد تدابیر لازم برای پیشگیری از مشکلاتی اینچنینی اتخاذ کرد. مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند زیرا مردم نمی‌پذیرند در گرمای شدید هوا و وجود کرونا حتی در بیمارستان‌ها برق وجود نداشته باشد».

او با بیان اینکه ممکن است نارضایتی‌ها زمینه تحقق اعتراضاتی از جنس آبان 98 و دی 96 را رقم بزند، اظهار کرد: «هر دو اعتراض 98 و 96 به دلیل مشکلات اقتصادی و از سوی طبقات فرودست بود. حالا هم اگر مسئولان کاری برای مردم نکنند و کلافگی مردم رفع نشود هیچ بعید نیست بازهم شاهد اعتراضاتی حتی وسیع‌تر از آنها باشیم. به خصوص در جنوب ایران که واقعا وضعیت بغرنج است. باید به سرعت کاری کرد تا مردم بیش از این عصبانی نشوند».

میرلوحی در پایان درباره اینکه آیا این احتمال وجود دارد که با تغییر دولت وضع قدری بهتر شود، گفت: «باتلاق اقتصاد ایران آن‌قدر وسیع است که با رفتن این دولت و آمدن یک دولت دیگر به راحتی درست نمی‌شود؛ مگر آنکه دولت آینده زمینه رفع تحریم‌ها را فراهم کند، با جامعه جهانی ارتباطی درست برقرار کند، ظرفیت‌های تولید داخلی را به کار اندازد، سرمایه‌های خارجی را جذب کند، سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را جذب کند و البته همه نیروهای سیاسی با دولت همکاری کنند و دولت هم از همه تلاش‌ها استقبال کند تا شاید در یکی دو سال آینده قدری اوضاع بهتر شود».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها